arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۰

پنج دليل براي تماشاي بوندس ليگا

بوندس ليگاي جديد شروع شده و با خصوصيات جذابش بار ديگر ميليون ها بيننده تلويزيوني را جذب خود كرده است. در اين مقاله پنج دليل براي شما مي آوريم كه چرا محبوبيت بوندس ليگا رو به افزايش است و افتتاحيه آن در 199 كشور دنيا به طور زنده پخش مي شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرق نوشت: بوندس ليگاي جديد شروع شده و با خصوصيات جذابش بار ديگر ميليون ها بيننده تلويزيوني را جذب خود كرده است. در اين مقاله پنج دليل براي شما مي آوريم كه چرا محبوبيت بوندس ليگا رو به افزايش است و افتتاحيه آن در 199 كشور دنيا به طور زنده پخش مي شود.

به گزارش وب سايت رسمي كانون هواداران بايرن مونيخ در ايران، 83روز از روز پاياني بوندس ليگا گذشت تا فصل جديد با شرايطي باشكوه كه نظير آن را فقط در وست فالن اشتاديون مي توانيد بيابيد آغاز شود.

جمعيتي بالغ بر 80هزار نفر در استاديوم و ميليون ها نفر در 199كشور جهان پيام دورتموند را شنيدند. دورتموند بار ديگر كلاسش را ثابت كرد و نشان داد آماده دفاع از عنوان قهرماني اش است.

شايد هنوز براي گفتن با قطعيت زود باشد ولي هر چه مي گذرد بيشتر و بيشتر مي توان گفت كه دورتموند آماده است بعد از بايرن مونيخ دومين تيم قدر آلمان در عرصه بين المللي باشد. بوندس ليگا امسال جاي سري آ ايتاليا را در رده بندي يوفا گرفته و چهار سهميه براي ليگ قهرمانان خواهد داشت. اين سهميه اضافي اروپايي انگيزه بيشتري براي تيم هاي بوندس ليگا ايجاد مي كند. در آستانه شروع بوندس ليگاي جديد پنج دليل براي شما مي آوريم كه چرا بايد به تماشاي بوندس ليگا بنشينيد.
    
    بوندس ليگا غيرقابل پيش بيني است
    شايد كليشه اي باشد اما در آلمان بايد انتظار غيرمنتظره را داشته باشيد، با وجود چهار قهرمان در پنج سال اخير و هفت تيم مختلف در جايگاه سه تيم اول در سه سال اخير بوندس ليگا به بهشت يا شايد كابوس شرط بندان تبديل شده است. هر سال يك يا گاهي دو تيم شگفتي ساز ظاهر مي شوند تا وضعيت را به هم بريزند، مثلاهرتابرلين را در نظر بگيريد كه در 2009 چهارم شد بعد به دسته دوم رفت و قهرمان شد و حالادوباره در بوندس ليگا حاضر است. اين فقط يك نمونه از نوسانات هيجان انگيز بوندس ليگا ست.
    
    گل هاي بيشتر، هواداران بيشتر
    با ميانگين 42هزار و 653نفر تماشاگر بوندس ليگا با فاصله زياد در قياس با ساير ليگ ها پرتماشاگرترين ليگ اروپا بوده. تماشاگراني كه تقريبا هميشه استاديوم را تا آخر پر كرده اند به طور ميانگين 92/2 گل در هر بازي ديده اند كه بالاترين ميزان در ميان ليگ هاي معتبر اروپايي است. در معيار هاي گل زده و تماشاگر بوندس ليگا سال هاست بالاتر از ليگ انگليس، اسپانيا و ايتالياست اما جو حاكم بر بازي ها چيزي است كه بي نظير است و سبك فوتبال انرژيك و جذاب تيم هاي آلماني است كه آنها را از ديگران متمايز مي كند.
    
    ستاره هاي فردا را امروز ببينيد
    اوزيل، نوير و شواين اشتايگر تنها چند نمونه از سوپراستار هايي هستند كه در چند سال اخير در خاك آلمان ظاهر شده اند. با وجود موفقيت مستمر تيم هاي جوان، بازيكنان جوان تري را در تيم ها مي بينيم و با وجود شرايط سخت گيرانه سازمان ليگ براي توسعه جوانان، بازيكناني را مي بينيم كه به اندازه بازيكنان بزرگسال تا 10سال بزرگ تر از خودشان مهارت و كارايي دارند. سال گذشته حدود يك سوم بازيكنان بوندس ليگا 21 سال يا جوان تر بوده اند و مسن ترين بازيكن تيم منتخب فصل به انتخاب سايت گل 25 ساله بوده، بنابراين اگر يك خصوصيت ورزشي باشد كه ليگ آلمان در آن فراتر از انتظار در آن برتر باشد كيفيت جوانانش است.
    
    فريب داور در كار نيست
    دوست داشته باشيد يا نه، فرهنگ داوري آلمان طوري است كه داوران با دفاع فيزيكي در محوطه جريمه با ملايمت رفتار مي كنند و تمايلي به اخراج بازيكنان بدون اخطار ندارند. اين سبك داوري عوارضي هم دارد و در نتيجه مدافعان با قدرت بيشتري بازي مي كنند و گاهي از خطاهايي كه مي تواند پنالتي باشد، فرار مي كنند اما در عوض تمايل كمتري در مهاجمان براي تمارض و فريب داور به وجود مي آيد و به ندرت پيش مي آيد بازيكني بدون دليل خود را به زمين بزند.
    
    گذشته ها گذشته
    سپ هربرگر از اسطوره هاي مربيگري آلمان زماني گفت: «پايان يك بازي شروع يك بازي ديگر است، به محض اينكه مسابقه اي تمام مي شود آماده سازي براي مسابقه بعدي شروع مي شود.» اين كلمات معروف هربرگر در فرهنگ فوتبال آلمان آميخته شده است و در ساختار اساسي بوندس ليگا نهادينه. بنابراين گذشته مهم نيست، تيمي كه از لحاظ تاريخي و سابقه ضعيف تر است خود را از پيش بازنده نمي داند بلكه بازي در مقابل تيم بزرگ را فرصتي براي درخشش مي داند. نبود برنده و بازنده مطلق، يك ليگ رقابتي غيرمعمول را به وجود آورده است.
نظرات بینندگان