arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به 450هزار بشکه رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر نفت گفت: صادرات فرآورده های نفتی ایران برای نخستین بار به 450 هزار بشکه رسید.
 
به گزارش انتخاب به نقل از میزان، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر داد که صادرات فرآورده‌های نفتی نظیر مازوت، نفت گاز، نفت سفید و LPG کشورمان برای نخستین بار به ۴۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
 
عباس کاظمی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ادامه داد که توسعه شبکه گازرسانی کشور موجب شد که صادرات فرآورده‌های نفتی کشورمان افزایش یابد.
 
این مقام نفتی کشور به برجام نیز اشاره کرد و گفت: "بعد از رفع تحریم‌ها موفق شدیم تجهیزات توسعه پالایشگاه‌های کشور را وارد کنیم. توسعه پالایشگاه‌های کشور موجب آغاز به کار پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس، بنزین سازی بندرعباس، لاوان، و فاز یک پالایشگاه آبادان شد. "
 
وی ادامه داد که با توسعه پالایشگاه‌های کشور ظرفیت تولید بنزین ایران ۱۶ میلیون لیتر افزوده خواهد شد و با تولید ۴۰ میلیون لیتر بنزین در کشور به خودکفایی در این زمینه نزدیک می‌شویم.
 
عباس کاظمی در رابطه با به کارگیری صنایع و تجهیزات داخلی عنوان کرد که هم اکنون نزدیک به ۶۰ درصد از تجهیزات به کار گرفته شده در پالایشگاه‌های کشور تولید داخل است. کاظمی ادامه داد: "در حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از کاتالیست‌های پالایشگاهی نیز در داخل ایران تولید می‌شود. "
 
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مورد پالایشگاه‌های خصوصی توضیح داد: "وامی که برای توسعه پالایشگاه بهمن گنو نیاز بود توسط صندوق توسعه ملی در اختیار این پالایشگاه قرار گرفت و این پالایشگاه در حال انتخاب پیمانکار است.
 
در مورد پالایشگاه پارس مسائل زیست محیطی مطرح است که در حال رفع است. پالایشگاه آناهیتا نیز در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران است. "
نظرات بینندگان