arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۰

معاون رئیس‌جمهور: آمریکا با تحریم ایران، خود را از یک بازار 70 میلیونی محروم می‌کند

معاون رئیس‌جمهور گفت: بخش خصوصی اروپا به سیاستمداران خود در مورد تحریم ایران معترضند بنابراین اروپا دیر یا زود مجبور خواهد شد خود را از این حلقه خارج کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: معاون رئیس‌جمهور گفت: بخش خصوصی اروپا به سیاستمداران خود در مورد تحریم ایران معترضند بنابراین اروپا دیر یا زود مجبور خواهد شد خود را از این حلقه خارج کند.

لطف‌الله فروزنده معاون رئیس‌جمهور و قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در خصوص آثار و تبعات تحریم‌ها اظهار داشت: هر حرکتی که غربی‌ها در راستای تحریم ایران انجام می‌دهند ظرفیت‌های خودشان را می‌گیرند و ظرفیت‌های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران باز می‌شود.

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دنیای امروز، دنیای رقابت و ارتباطات است گفت: غرب و آمریکا امکان دارد که فکر کنند می‌توانند با تحریم مردم ایران را تسلیم کنند ولی علی رغم این نوع تفکر آنها ملت ایران، ملتی معتقد و با اراده قوی است. اروپا و آمریکا با اعمال تحریم در درجه اول خود را از یک بازار 70 میلیونی محروم می‌کنند که این در دنیای سرمایه‌داری خودزنی است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها اراده ملت ایران را قوی‌تر و فرصت‌های جدیدی فراهم می‌کند، گفت: تحریم موجب می‌شود تا با تفکر بر خودکفایی خلاقیت‌های بیشتری بروز و ظهور یابد.

فروزنده افزود: همیشه ملت ایران مسیر خود را باز کرده و تاریخ نشان داده که هر چه تحریم‌ها پیش رفته علی‌رغم تبلیغات دشمن، نهایتا به سود ایران تمام شده است. وی درباره راهکارهای نظام برای مقابله با تحریم‌ها، گفت: بخشی از راهکارها مربوط به اتکاء به خود، خلاقیت و فناوری است؛ مثلاً در بحث بنزین تلاش کرده و خودکفا شده‌ایم.

فروزنده با بیان اینکه امروز در سطح دنیا با کشورهای بسیاری رابطه داریم، اظهار داشت: در سفر اخیر خود به کشورهای آمریکا مشاهد کردم که در این منطقه ظرفیت فراوانی برای همکاری با ایران وجود دارد و آنها بسیار مشتاق هستند که با ایران همکاری کنند و ایران را به عنوان یک قطب مهم و قدرتمند در منطقه می‌شناسند.

وی با اشاره به راهکارهای نظام برای مقابله با تحریم‌ها گفت: تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، ارتباط با کشورهای مختلف، معرفی و شناخت ظرفیت‌ها و تبادل تکنولوژی از جمله راهکارهایی است که با اتکا با آنها توانسته‌ایم تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم.

قائم مقام جمعیت ایثارگران با بیان اینکه ایران نقش تعیین‌کننده‌ای در منطقه دارد، تصریح کرد: بیشترین ضرر و زیان تحریم‌ها متوجه کشورهای اروپایی است برای اینکه کورکورانه از آمریکا تبعیت می‌کنند و به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود آسیب می‌زنند.
نظرات بینندگان