arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۰

دیدار اعضای مجمع نمایندگان تهران با آیت‌الله لاریجانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در نشست مشترک عصر امروز رییس قوه قضاییه و اعضای مجمع نمایندگان تهران، بر رسیدگی سریع به پرونده زمین‌خواران استان تهران و همچنین برقراری امنیت اجتماعی و اطلاع‌رسانی به موقع قوه قضاییه از اقدامات این قوه و مسائل امنیت اجتماعی تاکید شد.

"فاطمه آلیا"‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت در تشریح جزییات دیدار عصر امروز مجمع نمایندگان تهران با  رییس قوه قضاییه اظهار کرد: در این دیدار آقای آقاتهرانی به عنوان رییس مجمع نمایندگان مهم‌ترین محورهای مورد بحث را مطرح کرد و در ادامه نیز نمایندگان هر کدام به طور فردی مسائل مربوط به قوه قضاییه را بیان کردند.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، افزود: رسیدگی سریع به پرونده زمین‌خواران استان تهران و یا سوءاستفاده‌هایی که از این موضوع می‌شود یکی از مباحث مهمی بود که از سوی نمایندگان مطرح شد.

وی با بیان اینکه بر در دستور کار مجلس قرار گرفتن برخی از لایحه‌های مهم مانند لایحه‌های مجازات اسلامی تاکید شد، گفت: چند لایحه خوب و موثر مانند لایحه وکالت و یا لایحه وکیل خانواده در دستور کار قوه قضاییه است که قرار شد هر چه زودتر از سوی دستگاه قضایی به مجلس ارائه شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، ادامه داد: بر اساس این لایحه خود قوه قضاییه بر روند کار وکلا نظارت دارد، زیرا زمانی که نظارت قانونی از سوی دستگاه قضا صورت بگیرد، رضایت‌مندی مردم نیز بیشتر می‌شود.

آلیا مسائل مربوط به حوزه انتخابیه را نیز یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این دیدار عنوان کرد و افزود: در رابطه با مساله جرم بر این موضوع تاکید شد که فاصله میان انجام جرم و مجازات کاهش پیدا کند، این اقدام از هم نظر بازدارندگی و هم از نظر در نظر گرفتن مسائل خانواده‌هایی که به نوعی متضرر شده‌اند موثر خواهد بود.

این عضو مجمع نمایندگان تهران همچنین گفت: مساله مهم دیگری که مطرح شد، این بود که برخی از رسانه‌های خارجی سعی در بزرگنمایی برخی از مسائل ایران دارند و می‌خواهند اعلام کنند که امنیت در کشور ما وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی در لحظه و دقیقه جرم و خشونت اتفاق می‌افتد؛ اما آنها این موضوع را به گونه‌ای در رسانه‌های خود منعکس می‌کنند که گویا کوچکترین مسئله‌ای در کشورشان وجود ندارد.

به گفته این عضو فراکسیون زنان مجلس، رئیس قوه قضاییه نیز بر اطلاع‌رسانی به موقع از اقدامات قضایی و امنیتی از سوی قوه قضاییه تاکید و اظهار کرد که مردم باید احساس عدالت و امنیت داشته باشند چون احساس عدالت و امنیت مهم‌تر از خود این دو مولفه است.

آلیا با بیان اینکه هم رئیس دستگاه قضایی کشور و هم مجمع نمایندگان استان تهران بر امنیت اجتماعی تاکید کردند، افزود: در این دیدار مقرر شد که لایحه جامع مدنی که به نوعی در مقابل لایحه جامع خانواده، محتوایی است برای در بررسی در مجلس هشتم آمده شود.

وی گفت: آیت‌الله آملی و لاریجانی و اعضای مجمع نمایندگان تهران بر این موضوع توافق نظر کردند که این جلسه‌ها در فاصله زمانی کمتری برگزار شود و به نوعی ادامه‌دار باشد.

پیش از این صبح امروز جلسه‌ای سه ساعته با حضور اعضای مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و با حضور "مرتضی تمدن" استاندار تهران و فرمانداران شهرستان‌های شمیرانات، ری و اسلامشهر برگزار شد.
نظرات بینندگان