arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۰

انتقاد نمايندگان از سفره هاي افطار دولتي ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمايندگان مجلس معتقدند برگزاري مراسم افطاري از سوي وزارتخانه ها و مراکز دولتي و هزينه بيت المال در آن خلاف شرع و قانون است و نمايندگان نبايد در اين گونه مراسم شرکت کنند.

يکي از سنتهاي بد در ماه مبارک رمضان دادن افطاري با انداختن سفره هاي رنگين از سوي وزارتخانه ها، مراکز و نهادهاي دولتي و حيف و ميل بيت المال از سوي آنهاست که در اين مراسم از مسؤولان، نمايندگان مجلس و مقامات هم دعوت مي شود.

دستگاه هاي دولتي حتي حق ندارند سفره هاي ساده بيندازند
حسين ابراهيمي چهره شاخص اصولگرايان مجلس با تأکيد بر اينکه هر گونه برگزاري مراسم افطاري از سوي وزارتخانه ها، مراکز و نهادهاي دولتي چه با سفره هاي رنگين و چه غير رنگين، خلاف شرع و قانون است، گفت: هيچ مقام دولتي اجازه اين کار را ندارد و اصلاً حق ندارد با استفاده از بيت المال مراسم افطاري برگزار کند.وي در گفتگو با «الف» تأکيد کرد: دستگاه هاي دولتي حتي حق ندارند سفره هاي ساده دولتي بيندازند تا چه برسد سفره هاي رنگين.

نبايد بيت المال را به بهانه دادن افطاري هدر داد
فاطمه رهبر نماينده تهران در مجلس نيز در اين باره معتقد است: بايد از اسراف و هزينه هاي بي خودي از سوي مراکز دولتي پرهيز شود و نبايد بيت المال را به بهانه دادن افطاري هدر داد.
اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينکه به جاي اسراف در ماه رمضان مي توان اين هزينه ها را براي ايتام و مستمندان اختصاص داد، گفت: دادن افطاري با هزينه هاي نامعلوم داراي اشکال قانوني و شرعي است.

پرهيز از تجمل گرايي بخصوص در ماه مبارک رمضان
نماينده ميناب و جاسک در مجلس نيز با انتقاد از سفره هاي رنگين سازمانها و مراکز دولتي در مراسم افطاري گفت: اگر فردي با هزينه خودش افطاري دهد، ايرادي ندارد، اما اينکه بخواهند از بيت المال هزينه کنند و در واقع از کيسه خليفه ببخشند، هم درست نيست و اشکال شرعي دارد.ميرخليلي اضافه کرد: اگر نهادها و سازمانهاي دولتي در مراسم افطاري به سمت تجملات رفتند اين تجمل گرايي بين آنها رقابتي مي شود در نتيجه بيت المال بيشتري حيف و ميل مي شود.
نظرات بینندگان