arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
کرباسچی در گفتگو با «انتخاب»:

قالیباف اگر می ماند در بهترین حالت سوم می شد / او از ریزش آرای خود در روزهای اخیر آگاه شد و کنار کشید / بعید است کل رای قالیباف به رئیسی منتقل شود

طبق انچه امار و ارقام می گوید، بعد از مناظرات و برخوردهای تخریبی اقای قالیباف، با وجود اینکه فعالیت تبلیغاتی را زودتر آغاز کرده بودند و جلوتر از رئیسی بودند، اما در چند روز اخیر به شدت با ریزش آرا مواجه بود و از رئیسی عقب افتاده بود. بنابراین، طبیعی بود که ایشان قبل از رای گیری از انتخابات کنار بکشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قالیباف اگر می ماند در بهترین حالت سوم می شد / او از ریزش آرای خود در روزهای اخیر آگاه شد و کنار کشید / بعید است کل رای قالیباف به رئیسی منتقل شود / کارنامه قالیباف با شعارهای رئیسی تطبیقی ندارد که بخواهد از او در کابینه احتمالی اش استفاده کند

غلامحسین کرباسچی معتقد است کناره گیری رئیسی تاثیر چندانی بر انتخابات نمی گذارد.

دبیرکل حزب کارگزاران در گفتگو با خبرنگار سیاسی «انتخاب» اظهار داشت:  رئیسی و قالیباف هر دو از یک اردوگاه هستند و هر دو به یک شکل صحبت می کنند، اما هواداران و افرادی که در ستاد قالیباف بودند و با او همراهی می کردند، دلایلی برای عدم انتخاب رئیسی داشتند، بنابراین بعید می دانم کل رای قالیباف به رئیسی منتقل شود.

وی افزود: طبق انچه امار و ارقام می گوید، بعد از مناظرات و برخوردهای تخریبی اقای قالیباف، با وجود اینکه فعالیت تبلیغاتی را زودتر آغاز کرده بودند و جلوتر از رئیسی بودند، اما در چند روز اخیر به شدت با ریزش آرا مواجه بود و از رئیسی عقب افتاده بود. بنابراین، طبیعی بود که ایشان قبل از رای گیری از انتخابات کنار بکشد.

کرباسچی با اشاره به تخریب های قالیباف اضافه کرد: در واقع، تخریب ها و رویکرد قالیباف و همچنین ریزش ارای او در نظرسنجی ها او را مجبور به عقب نشینی و کناره گیری کرد

وی در پاسخ به سئوالی که آیا این تصمیم می تواند در جریان اصولگرایی، به نفع قالیباف تمام شود؟، گفت: قالیباف میتوانست بماند و روز 29 اردیبهشت، اعلام شکست کند. اما وقتی دیده است در نظرسنجی ها و پیش بینی ها که علمی است و خطای فاحش ندارد، چه در تهران چه در استان ها ریزش داشته است و در بهترین حالت نفر سوم می شد، تصمیم به کناره گیری گرفته است.

کرباسچی ادامه داد: اگر انتخابات در مرحله اول تعیین تکلیف بشود که می شود، مشخص بود که قالیباف شکست می خورد، اگر هم می ماند در نهایت سوم میشد. او الان که انصراف داده، خواسته بگونه ای معطل این فاصله زمانی نشود، البته شاید برخی در جریان اصولگرایی معتد بودند که کنار رفتن قالیباف می تواند رئیسی را تقویت کند و درصد بیشتری از آرا را به سبد او بریزد که انتخابات به دور دوم کشیده شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد توافق احتمالی رئیسی و قالیباف گفت: به نظر نمی آید توافقی در کار باشد، به هر حال کارنامه قالیباف با شعارهای رئیسی تطبیق ندارد که بخواهد از او در کابینه احتمالی اش استفاده کند، ولی عالم سیاست عالم احتمالات است.

نظرات بینندگان