arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

میرسلیم: رئیسی و من تا آخر در صحنه خواهیم ماند / دولت در اجرای برجام خودشیرینی کرد / هاشمی طبا وقت مردم را تلف کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشست خبری مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آخرین روز قانونی تبلیغات برگزار شد و او بار دیگر به تبیین برنامه‌های خود پرداخت.

به گزارش انتخاب، سیدمصطفی آقامیرسلیم گفت: آمدن ما به صحنه انتخابات ریاست جمهوری بر مبنای تحلیلی بود که از شرایط چهار سال گذشته به ویژه درباره شرایط حاکم بر کشور و تحولاتی که در این چهارسال به ویژه در صحنه سیاسی و اقتصادی انجام گرفت. این تحلیل ما را به این نتیجه رساند که مستقل در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شویم و حزب موتلفه نامزدی را برای این کار معرفی کرد، با استفاده از زمانی که برای تبلیغات داشتیم سعی کردیم هم تحلیل خودمان را مطرح کنیم و هم راه حل های کارشناسی 15 ساله مان را اعلام کنیم.

وی افزود: تا امروز موفقیت های خوبی در تبیین نظریاتمان و در تشریح برنامه هایمان حاصل شد و در فرصت باقی مانده تا فردا صبح، سعی می کنیم اقدامات تکمیلی مان را انجام دهیم تا انتخاب مردم با آگاهی کامل و دقت باشد.

نامزد حزبی موتلفه درباره تأثیر کناره‌گیری قاليباف و جهانگيري بر انتخابات اظهار کرد: آقای قالیباف به پشتوانه قبلی حضور در انتخابات ریاست جمهوری اتکا داشت و مورد حمایت جمنا هم بود. بنابراین آمدن و کنار رفتنش بر اساس یک مصلحت صورت گرفت. اقدام او به نوعی یک ائتلاف محسوب می شد. در مجموع کنارگیری او از صحنه انتخابات برای آن بود که موضع جمنا تقویت شود و به نظر نمی رسد از ابتدای کار چنین نیتی در ذهن او بود، بلکه با فرایندی که تبلیغات انتخابات پیدا کرد و مناظرات سه گانه، آقای قالیباف به این نتیجه رسید که اگر به نفع آقای رئیسی کنارگیری کند، پایگاه مردمی جمنا در مقابل آقای روحانی تقویت مي شود. اما کناره‎گیری آقای جهانگیری به نظر من یک حیله سیاسی محسوب می شود و متأسفم که آقای روحانی با حیله سیاسی توانست یاری کنار خود داشته باشد. هر يک از نامزدها یک واحد رأی داشتند او دو واحد زمان داشته باشد. جهانگیری نامزد پوششی بود تا هر زمان نامزد اصلی کم می آورد او وارد صحنه شود و از اطلاعاتش برای کمک به آقای روحانی کمک کند. این آمدن و رفتن مورد تأیید همگان نیست به هر حال مخالف اين روند بودم.  صداقت ایجاب می کرد آقای جهانگیری مستقل می آمد و تا آخر مرد و مردانه می ماند یا می گفت نامزد پوششی است تا تکلیفش با شورای نگهبان مشخص می شد. متاسفانه با استفاده از بیت المال کارهایی کردند که برخی جنبه تطمیع و برخی جنبه تهدید داشت. امیدوارم بر روی آرای مردم روستا اثرگذار نباشد.

وی درپاسخ به تخلف نهادهای دولتی در حمایت از آقای روحانی و تعطیلی ادارات و مدارس و وارد کردن اتهام حمایت اتوبوسی از رقیب گفت: شیوه تبلیغات ما قانون مدونی دارد که تکلیف نامزدها را در نحوه استفاده از امکانات عمومی و دولتی مشخص کرده است. نباید امکانات عمومی به نفع یک یا چند نامزد استفاده شود. چگونگی نظارت با دستگاه نظارتی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم متوجه می شوند که چه امکاناتی با چه تبلیغاتی دنبال می شود؛ آیا آزادانه است یا با تهدید و تطمیع انجام می شود؟ در 16 دانشگاه حضور پیدا کردم و از دانشجويان پرسيدم اگر کسی با زور به جلسه آمده است، بگوید؟ یک نفر هم نبود. سوال می پرسیدند و جواب می دادم. اما بعضی نامزدها هزینه کردند و خرج کردند تا افرادی را برای حضور در جلساتشان پشتیبانی کنند.

وی افزود: نمی گویم ادرات را تعطیل کردند اما مرخصی دادند برای شرکت در تبلیغات انتخاباتی. اینها مواردی است که باید به موقع رسیدگی شود. اگر خود من با اقبال مردم مواجه شدم درباره این هزینه هایی که با بیت المال صورت گرفته، گزارش خواهم داد.

میرسلیم گفت: آقای روحانی در صحنه انتخابات است آقای هاشمی طبا هم گفت رأیش برای آقای روحانی است و وقت مردم را تلف کرد. آقای رئیسی است و من هم تا آخر در صحنه خواهم بود. هرکس را مردم بپسندند ما هم احترام خواهیم گذاشت.

وی درباره وعده های نامزدهای انتخابات گفت: چند نوع وعده داده شد. برخی وعده ها مبتنی بر مشکلات و مسائلی است که مردم در زندگی روزمره خود احساس می کنند. مشکلات معیشتی خیلی به مردم فشار می آورد برخلاف آنچه آقای روحانی می گوید کاری می کنیم که مبالغ یارانه نقدی جایی نداشته باشد اما خیلی از گروه های دهک های پایین درآمدی نیازشان به این یارانه ها بیشتر شده است و برخی نامزدهای دیگر قول دادند یارانه ها را افزایش دهند در اینکه مردم نیاز به یارانه ها دارند شک نباید کرد. اولین کار باید در جهت رفع محرومیت و فقر زدایی باشد چون با محرومیت و فقر کشور به پیشرفت نمی رسد. وعده ها برای جذب رأی آیا کار درستی است؟ اگر برمبنای کار کارشناسی باشد اشکال ندارد ولی قول هایی که امکان اجرایی شدنش میسر نباشد قطعا خلاف است. من شخصا چنین قول هایی ندادم.

نامزد حزبی موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: دولت برای اشغال زایی باید مطالبات پیمانکاران را پرداخت کند تا کسانی که الان شاغل هستند بیکار نشوند. امروز هزینه تشریفاتی در دولت زیاد داریم برخی نامزدها در این انتخابات 100 ها میلیارد تومان هزینه کردند این بذل و بخشش ها معنی ندارد باید از صداوسیما استفاده کرد. برخی نامزدها فقط شعار دادند ما سعی کردیم مباحث کارشناسی را مطرح کنیم.

وی درباره برجام افزود: برای اینکه سند برجام به سرانجام برسد عرق زیادی ریخته شد. در طول مذاکرات یک واقعیت برای مردم دنیا روشن شد که آن هم مظلومیت ملت ایران بود که به ساخت سلاح های هسته ای متهم شده بود. دولت در حوزه اجرای تعهد برجام مقداری خودشیرینی کرد اما طرف مقابل نه تنها به تعهداتش عمل نکرد بلکه بر محدودیت ها افزود. دولت آینده باید حقوق ملت ایران را استیفا کند.

میرسلیم در پاسخ به این سوال خبرآنلاین که پرسید شما در نظرسنجی های مختلف 1 یا 2 درصد بیشتر رای ندارید و این مساله شاید بعدها موجب نگرانی احزاب شود آیا بهتر نیست به نفع یکی از نامزدها کنار بروید، گفت: ما فداکاری کردیم اما این آغاز کار است و می خواهیم به مردم نشان دهیم که افرادی که دارای برنامه و پشتوانه پاسخگویی مشخص هستند بهتر می توانند به مطالبات آن ها پاسخ دهند.
نظرات بینندگان