arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۰

انتقاد شدید آيت‌الله مكارم شيرازي از فتواي اخير مفتي وهابي

آيت‌الله مكارم شيرازي از فتواي اخير مفتي وهابي درباره حسني مبارك به‌شدت انتقاد كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله مكارم شيرازي از فتواي اخير مفتي وهابي درباره حسني مبارك به‌شدت انتقاد كرد.

به گزارش ايسنا، اين مرجع تقليد طي سخناني در جمع روزه‌داران حرم حضرت معصومه (س) تصريح كرد: وهابيون، محکوم کردن حسني مبارک را اشتباه دانسته‌اند زيرا وي و همه پادشاهان را به عنوان امام خود مي‌دانند و معتقدند حتي اگر قتل و کشتار کند، هيچ اجازه‌اي براي انتقاد ندارند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحمل سختي‌هاي فراوان حضرت نوح (ع) در راه امر به معروف و نهي از منکر و تبليغ دين خداوند، اظهار كرد: خداوند در مجازات بندگانش هرگز عجله‌اي نداشته و صبر فراواني دارد و به حضرت نوح (ع) هم مي‌فرمود که مايوس نشو و ادامه بده.

مكارم شيرازي همچنين با اشاره به فصاحت و بلاغت قرآن کريم افزود: زيبايي بلاغت اين کتاب آسماني براي هر فردي که به ادبيات عرب آشنايي داشته باشد، روشن است.

اين مرجع تقليد با اشاره به دعاي جوشن کبير خاطرنشان كرد: اين دعا دعايي است که 1001 مورد از اسماي الهي را نام برده است و دعايي است که در آن بر کريم بودن و شکيبايي خداوند در مقابل بندگان اشاره شده است.

وي گفت: انسان‌هاي عجول تا چيزي بر خلاف ميل خود مي‌بينند عجولانه تصميم‌گيري کرده و شتابزده عمل مي‌کنند.

مكارم شيرازي با اشاره به صبر فراوان خداوند در برابر ناسپاسي انسان‌ها يادآور شد: وهابيون افراد عجولي هستند که با ديدن چند حديث بدون منبع و يا جعلي در شبکه‌هاي بيگانه ي خود داد و فرياد رسانه‌اي راه مي اندازند و نادانسته و ناپرسيده سخن مي‌گويند.

اين مرجع تقليد با اشاره به نبود تريبون و مسجد، نماز جمعه و محلي براي تبليغ در زمان حضرت نوح و صبوري ايشان نيز تصريح كرد: حضرت نوح (ع) جايي براي بيان افکار و عقايد و سخنان و تبليغاتش نداشت اما با صبوري تمام، آشکار و پنهان، با شرکت در مجالس عزا و عروسي، به صورت خصوصي و عمومي و با شکيبايي تمام به تبليغ دين و امر به معروف و نهي از منکر پرداخت.

وي با اشاره به استقامت پيامبر اسلام (ص) در سفرها و جنگ‌ها براي تبليغ دين و اينکه گاهي ممکن بود با رنج تحمل يک سفر تنها يک نفر به اسلام گرويده شود، بيان کرد: جوانان بايد درس استقامت را از پيامبران بياموزند و از ادامه راه خود در درس، کار و برنامه زندگي نااميد نشده و اميدوار و پر تلاش باشند. استقامت و بردباري درس‌هايي است که از زندگي طولاني حضرت نوح (ع) مي‌گيريم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هيچ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
0
0
اظهار كرد: خداوند در مجازات بندگانش هرگز عجله‌اي نداشته و صبر فراواني دارد و به حضرت نوح (ع) هم مي‌فرمود که مايوس نشو و ادامه بده.
نظرات بینندگان