arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۰

پيشنهاد برداشتن محدوديت سني براي داوطلبان نمايندگي مجلس

پيشنهاد برداشتن محدوديت سني براي داوطلبان نمايندگي مجلس در کميسيون شوراها بررسي خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پيشنهاد برداشتن محدوديت سني براي داوطلبان نمايندگي مجلس در کميسيون شوراها بررسي خواهد شد.

علي اکبر اولياء نماينده يزد و صدوق و عضو کميسيون عمران در مجلس در گفت وگو با خراسان با اعلام اين خبر اظهار داشت: در حال حاضر براساس قانون فعلي حداکثر سن براي کانديداتوري در نمايندگي مجلس ۷۵ سال است که براساس پيشنهاد ارائه شده اين سقف پرداخته خواهد شد البته اين پيشنهاد در دستور کار کميسيون شوراهاست و بررسي خواهد شد.

وي در ادامه با اشاره به لايحه افزايش ۲۰ نماينده به تعداد نمايندگان مجلس اظهار داشت: از سوي نمايندگان انتقادهاي زيادي به اين لايحه وارد شد از اين رو فوريت لايحه راي نياورد و براي بررسي عادي به کميسيون شوراها و امور داخلي ارسال شد.

نماينده يزد تاکيد کرد: در کميسيون شوراها که من دو جلسه در آن حضور داشتم نمايندگان پيشنهادهاي خود براي اين لايحه را ارائه دادند برخي پيشنهادها نسبت به ترکيب حوزه ها بود، برخي پيشنهادها نيز درباره تعداد نمايندگان حوزه ها مطرح شده بود.

اولياء اضافه کرد: کميسيون با دقت پيشنهادها را بررسي مي کند و هفته آينده جلسات بررسي لايحه افزايش تعداد نمايندگان ادامه مي يابد.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا اين لايحه به مجلس نهم خواهد رسيد يا خير تصريح کرد: اگرچه دولت اين لايحه را با تاخير ارسال کرد اما نمايندگان اميدوارند آن را به انتخابات مجلس آينده برسانند.

 نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس هم چنين در گفت وگو با ايسنا افزود: خوب بود در لايحه دولت به مباني افزايش نمايندگان اشاره مي شد و نيز مواردي مورد بررسي قرار مي گرفت تا حوزه هاي انتخابي از يک منطق و استدلال محکمي برخوردار شوند.
نظرات بینندگان