arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۰۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۰

آیت الله لاریجانی: روشن است که اينترنت و ماهواره چه آثار مخربي بر نسل جوان ما دارد

رئيس قوه قضاييه رسانه‌ها و مسئولان را مخاطبان اصلي سخنان مقام معظم رهبري در توجه به «انصاف و اعتدال» در عملکرد‌ها و ارزيابي‌ها بر شمرد و اظهار كرد: متاسفانه در فضاي فعلي کشور بسياري از تنش‌ها و کشمکش‌ها ناشي از همين عدم اعتدال است و اگر ما در سخنانمان، اعتقادمان و در ارزيابي‌مان جهات اعتدال و انصاف را مراعات کنيم بسياري از اين تنش‌ها از ميان خواهد رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس قوه قضاييه رسانه‌ها و مسئولان را مخاطبان اصلي سخنان مقام معظم رهبري در توجه به «انصاف و اعتدال» در عملکرد‌ها و ارزيابي‌ها بر شمرد و اظهار كرد: متاسفانه در فضاي فعلي کشور بسياري از تنش‌ها و کشمکش‌ها ناشي از همين عدم اعتدال است و اگر ما در سخنانمان، اعتقادمان و در ارزيابي‌مان جهات اعتدال و انصاف را مراعات کنيم بسياري از اين تنش‌ها از ميان خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني طي سخناني در جلسه چهارشنبه مسئولان عالي قضايي ابراز اميدواري كرد که هر کسي در هر شان و مقامي که هست به نکات مد نظر در سخنان اخير مقام معظم رهبري توجه کند و با پرهيز از سياه‌نمايي، کارهاي بسيار بزرگ و مثبتي را که انجام شده و مي‌شود نيز منعکس ‌کند.

وي در ادامه به بحث نفوذ دشمن در فضاي رسانه‌اي کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبري سال‌ها پيش مساله تهاجم و شبيخون فرهنگي را به مسئولان تذکر و دستور داده بودند که در اين جهت اقدامات لازم را به عمل آورند اما متاسفانه عده‌اي مخصوصا در فضاي اصلاحات، اين سخنان را درست تلقي نکردند و حتي برخي اصلا منکر شبيخون فرهنگي شدند ولي واقعيت اين است که امروز ما به روشني اين مساله را در مي‌يابيم.

رئيس دستگاه قضايي گسترش فضاي رسانه‌اي و حجم انبوه مبادله اخبار و اطلاعات در جامعه را فرصتي براي شبيخون فرهنگي دشمن دانست و تاکيد کرد: امروز براي همه روشن است که اينترنت و ماهواره چه آثار مخربي بر نسل جوان ما دارد و چگونه ارزش‌هاي تحميلي را براي فرزندان ما به همراه مي‌آورد و چه وسوسه‌هاي شيطاني را جايگزين ايمان و يقين مردم ما مي‌سازد و اين مساله‌اي است که واقعا هشدارآميز است و همه ما مسئولان بايد براي مقابله با اين شبيخون فرهنگي رسانه‌اي، برنامه‌ريزي و اقدام کنيم تا با حفظ انسجام بتوانيم هويت ديني و هويت انساني ملت خود را حفظ کنيم.

آملي لاريجاني شناخت عمق و ماهيت حرکت‌هاي اسلامي منطقه را وظيفه‌اي بر دوش مسئولان نظام عنوان کرد و افزود: حرکت‌هاي اسلامي در کشورهاي منطقه يک حرکت تاريخي است که با الگوبرداري از انقلاب کشور ما شکل گرفته و شناخت اين حرکت تاريخي براي مسئولان نظام ما يک فريضه و يک واجب است و در مقابل، نشناختن اين امر موجب خسارت‌هاي جبران‌ناپذير خواهد بود و موجب مي‌شود که ما نتوانيم در تعامل صحيح با کشورهاي منطقه برنامه‌ريزي درستي بکنيم.

وي برخورد دوگانه غرب و کشورهاي منطقه با حوادث رخ داده در کشورهاي بحرين و سوريه را يادآور شد و خاطرنشان كرد: در پشت اين برخوردها، حرکت‌ها و توطئه‌هاي کشورهاي غربي کاملا ملموس است. برخي از اين کشورها سفرايشان را در حالي از سوريه به اين ادعا که در آنجا تظاهرات سرکوب شده، فراخوانده‌اند که خودشان به بحرين لشکر‌کشي کردند و مردم مسلمان آنجا را به خاک و خون کشيدند و ماه‌هاست که اين مردم در پي احقاق حق ساده خود يعني حق تعيين سرنوشت خودشان هستند اما عده قليلي بر اکثريت مخالفان آنجا حکومت مي‌کنند. اين‌گونه کشورها چه حقي دارند که بگويند در فلان نقطه دنيا تظاهرات سرکوب شده است؟

رئيس قوه قضاييه اظهار کرد: پيداست که اين يک حرکت منسجم و هماهنگ با کشورهاي غربي است که منافع خودشان را در خطر مي‌بينند و ما اين دوگانگي در رفتار را محکوم مي‌کنيم و علت فشار آوردن بر سوريه را عمدتا به‌خاطر مقابله سوريه با رژيم اشغالگر قدس مي‌دانيم چون در ميان کشورهاي عربي تنها کشوري است که در مقابل اسرائيل ايستاده است.

آملي لاريجاني در ادامه سخنان خود به کشف محموله نه تني مواد مخدر در کرمان اشاره کرد و افزود: مساله مواد مخدر يک معضل در کشور ماست که در اين چند سال اخير هم شدت پيدا کرده است. پيدا شدن چنين محموله‌اي از مواد مخدر چيزي فراتر از يک قاچاق عادي مواد مخدر است. مخصوصا اگر به مساله کشت فراوان خشخاش در افغانستان توجه کنيم که در دوره سيطره آمريکا چندين برابر شده است.

وي گفت: بحث مواد مخدر در ايران وراي مباحث و سودهاي اقتصادي است که عايد عوامل مافيايي آن مي‌شود و به نظر مي‌رسد اين امر وسيله و بستري براي تخريب کشور سربلند ماست.

رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: به نظر مي‌رسد که حمل و ورود محموله‌هاي بزرگ اين چنيني به کشور بدون پشتوانه از ناحيه قدرت‌هاي بزرگ و فراتر از قاچاقچيان معمولي، امکان‌پذير نباشد.

آملي لاريجاني در پايان با تبريک روز خبرنگار خاطرنشان كرد: نظام جمهوري اسلامي، نظامي پايبند به آزادي‌هاي قانوني است و از جمله اين آزادي‌ها هم آزادي اخبار و آزادي جريان اطلاعات در حد و حيطه قانوني‌ است. وجود خبرنگاران شجاع و صادق به شفاف‌سازي در امور کشورداري کمک مي‌کند و موجب شناختن نقايص و کاستي‌هاي کشور مي‌شود و از اين جهت خدمت بزرگي به نظام است و از زحمات تمام خبرنگاران که در حيطه‌هاي مختلف و در عرصه‌هاي گوناگون در گذشته و حال مانند دفاع مقدس فعاليت کرده و مي‌کنند، تشکر مي‌کنيم.

وي رعايت اخلاق حرفه‌اي رسانه‌اي را وظيفه تمام رسانه‌ها و خبرنگاران دانست و يادآور شد: اخلاق حرفه‌اي مساله مهمي است که همه ما در هر حرفه‌اي هستيم بايد آن را رعايت کنيم. مخصوصا در فضاي رسانه‌اي کشور که فضاي حساسي است، هرگونه اخبار که موجب تفرقه افکني و اختلاف شود بر خلاف مصالح و امنيت کشور است و ملاحظه مصالح عمومي و ملي کشور بر هر امر ديگري مقدم است.

آيت ا... لاريجاني رسانه‌ها را به پرهيز از تخريب شخصيت‌ها و چهره‌ها فراخواند و گفت: رسانه‌ها محل اطلاع‌رساني صحيح است و ما اميدواريم که فضاي تخريب شخصيت‌ها در کشور توسعه پيدا نکند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود توجه و کمک به قحطي‌زدگان سومالي را وظيفه‌اي انساني توصيف کرد و افزود: واقعا اين فاجعه عظيم در آفريقا براي همه انسان‌ها و خصوصا ما مسلمان‌ها فاجعه سنگيني است و اميدواريم که کشورها و خصوصا ملت هاي مسلمان به داد اين قحطي‌زدگان برسند.

در پايان سخنان رئيس قوه قضاييه مقرر شد مسئولان عالي قضايي سه روز از حقوق خود را براي کمک به قحطي زدگان سومالي اختصاص دهند.

بر اساس گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي، رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور گزارشي از وضعيت زندان‌هاي کشور ارائه داد و بر ضرورت توجه به وضعيت زندان‌ها تاکيد کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
0
20
چرا در کشور های دیگر ندارد در کشور ما دارد مثلا کشور مسلمان مالزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
اخه تو مملكت ما همه چيز با ديد امنيتي بهش نگاه ميشه
م
|
United States
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
0
11
مردم نمیدونن که دنیا اینترنت ساخت برای انحراف جوانان ایرانی - ساخت ماهواره فقط فقط برای گمراه کردن جوانان ایرانی بود
وای ی ی اینو نگفتم برق
ادیسون فقط فقط هدف تخریب جوانان ایران بود!!!!!



از مسئولان سایت انتخاب می خوام این پیاممو مثل دیگر پیامام دبپورت نکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
0
4
و البته چیزای دیگه!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
0
1
بخدا متاسفیم متاسفیم ومتاسفیم خدایا مردم چه گناهی کرده اند؟
نظرات بینندگان