arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۰

پرونده‌ دو نفر از دولتي‌ها و ترور علي‌محمدي به دادگاه ارسال شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان عمومي و انقلاب تهران از ارسال چندين پرونده مهم و خبرساز به دادگاه خبر داد.

دكتر عباس جعفري دولت آبادي با اعلام خبر صدور كيفرخواست براي پرونده ترور مسعود علي‌محمدي تصريح كرد: اين پرونده به دادگاه ارسال شده است.


وي هم‌چنين اعلام كرد: پرونده فرزاد فروزش نيز با صدور كيفر خواست به دادگاه ارسال شده است.
دادستان تهران همچنين اظهار كرد: 11 متهم پرونده رهاسازي بيماران محاكمه شدند و پرونده در مرحله صدور حكم است.

جعفري دولت آبادي وضعيت جسمان طلبه علي خليلي را نيز مناسب ندانست و يادآور شد: منتظريم به مرحله‌اي برسيم كه بازپرس بتواند با وي صحبت كند. اين پرونده پنج متهم دارد كه يكي ضارب و ديگران همراهان وي بوده‌اند. در اين‌كه ضارب اين فرد را مجروح كرده ترديدي نيست و فقط در نوع حادثه مواردي وجود دارد.

وي همچنين خاطرنشان كرد: در خصوص قبول نكردن اين فرد در اورژانس‌ها نيز پرونده‌اي تشكيل و به دادسراي جرايم پزشكي ارسال شده است اما تاكنون گزارشي از وزارت بهداشت دريافت نكرده‌ايم. در اين راستا قانوني داريم كه عدم كمك به مصدومان اورژانسي جرم محسوب مي‌شود.

دادستان تهران در خصوص دستگيري افراد دولتي منتسب به جرياني خاص نيز گفت: دو پرونده كه هر كدام يك متهم دارد با صدور كيفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

جعفري دولت‌آبادي با بيان اينكه تحقيقات در مورد پرونده سي دي مستند ظهور نزديك است تكميل شده گفت: اين پرونده به دادگاه ويژه روحانيت ارسال شده است.

وي يادآور شد: ما از سوي دادگاه ويژه روحانيت براي انجام تحقيقات مجوز داشتيم.
دادستان تهران تصريح كرد: تحقيقات پرونده ترور داريوش رضايي‌نژاد نيز در حال انجام است و در اين‌كه ترور صورت گرفته، ترديدي نيست. ارائه مطالب ديگر باعث از بين رفتن سر نخ‌ها مي‌شود و بعدا در اين راستا اطلاع‌رساني خواهيم كرد.
دادستان تهران در خصوص پرونده قتل يك وزنه‌بردار قديمي در شهريار نيز اظهار كرد: يكي از متهمان پرونده قتل وزنه‌بردار قديمي دستگير شده ولي ضارب هنوز دستگير نشده است.
جعفري دولت آبادي در خصوص قتل دختر نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي نيز خاطرنشان كرد: جسد در كهريزك كشف شده و پرونده در حوزه قضايي ري است. جسد به پزشكي قانوني منتقل شده و هنوز مظنوني دستگير نشده است.
وي همچنين درباره پرونده حفر چاه در منطقه شيان كه موجب كشته شدن دو چاه‌كن شده بود، گفت كه دو نفر در اين راستا بازداشت شده‌اند.
دادستان تهران با اعلام خبر دستگيري عباس تقي‌زاده ـ محكوم پرونده فرودگاه پيام ـ نيز گفت: ‌اين فرد براي اجراي حكم به زندان منتقل شده است.
جعفري دولت آبادي در ادامه افزود: ‌تمام پرونده‌هاي اشرار در دادسراي شهيد مقدس متمركز شده است و به‌زودي دستورالعملي در خصوص رسيدگي به اين نوع پرونده‌ها ارائه خواهيم كرد.
وي همچنين با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد رسيدگي به جرايم خاص تصريح كرد: ‌تصميم مسئولان براي جمع‌آوري معتادان جدي است. ظرفيت‌هاي خوبي در اين راستا پيش‌بيني شده است و اميدواريم اين آسيب جدي در مدت زمان خاص برطرف شود. افرادي كه در اين خصوص دستگير شده‌اند در كمپ‌ها نگهداري مي‌شوند و اميدواريم ظرف چند ماه آينده تصميمات در اين راستا عملياتي شود و به زودي تمام معتادان آشكار و بي‌خانمان از سطح شهر جمع‌آوري شوند.
نظرات بینندگان