arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۰

تلویزیون میزبان' مسیر سبز' و 'پرندگان' هیچکاک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در روزهای تعطیل آخر هفته، شبکه‌های مختلف سیما با فیلم‌های سینمایی داخلی و خارجی پذیرای مخاطبان خود خواهند بود.

این فیلم‌ها عبارتند از:

شبکه یک

آقای دو پهلو- فیلم تلویزیونی "آقای دو پهلو" به کارگردانی محسن منشی‌زاده پنجشنبه 20 مردادماه ساعت 16 ازشبکـه یک سیما پخش می‌شود. این فیلم با بازی حبیب اسماعیلی ، شیوا خنیانگر و افسانه ناصری داستان یک کارمند ساده است که در آستانه نزدیک شدن به دوران بازنشستگی است. او علاقه بسیار زیادی به دیدن ماشین‌های گرانقیمت و مدل بالا دارد و به دنبال این علاقه شدیدش به طور اتفاقی دچار یک سانحه تصادف جدی شده و به کما می‌رود.
پرندگان- شبکه یک سیما برای ساعت 24 روز پنج‌شنبه فیلم سینمایی "پرندگان" به کارگردانی آلفرد هیچکاک با بازی تیپی هدرن را آماده پخش کرده است. دختر جوانی به نام ملانی دانیلز در یکی از پرنده فروشی‌های شهر سان فرانسیسکو با وکیلی به نام میچ برنر آشنا می‌شود. مدتی بعد او برای شرکت در جشن تولد خواهر میچ به بودگابی می‌رود. در این شهر، یک پرنده به ملانی حمله می‌کند. او که زخمی شده است؛ مجبور می‌شود شب را نزد آنی معلم شهر که به میچ علاقه‌مند است بگذراند. روز بعد تعداد زیادی از پرندگان به شهر حمله می‌کنند و آنی و چند نفر دیگر را می کشند. ملانی مجبور می‌شود یک شب دیگر را در بودگابی، این بار در کنار خانواده برنر بگذراند. صبح روز بعد، در حالی که پرندگان شهر را کاملاً اشغال کرده‌اند؛ او و خانواده برنر موفق می شوند بگریزند. "پرندگان" (The Birds) محصول 1963 امریکاست و بر اساس داستانی نوشته دافنه دوموریه ساخته شده است.

 مسیر سبز- ساعت 16 روز جمعه فیلم سینمایی "مسیر سبز" برای چندمین بار از این شبکه به روی آنتن می‌رود. "مسیر سبز" فیلمی به کارگردانی فرانک دارابونت و محصول سال 1999 شرکت آمریکایی برادران وارنر است. این فیلم بر اساس رمانی از استفن کینگ ساخته شده ‌است و در آن تام هنکس در نقش پل اجکام و مایکل کلارک دونکان در نقش جان کافی بازی می‌کنند. فیلم داستان پل و زندگیش را به عنوان افسر انتظار اعدام در دوران رکود بزرگ به تصویر می کشد که همراه با وقایع فوق العاده‌ایی برای او است. "مسیر سبز"در مراسم اسکار سال 2000 این فیلم نامزد چهار اسکار شد (بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری) اما هیچکدام از آنها را به دست نیاورد.

شـبـکـه دو

با تو آموختم- فیلم سینمایی "با تو آموختم" طی دو قسمت 30 دقیقه بامداد روز پنجشنبه و جمعه از شبکه دو سیما پخش می‌شود. ماریا پس از اتمام تحصیلات دبیرستان تصمیم دارد، وارد دانشکده پزشکی و جراحی شود. او اولین زنی است که در ایتالیا وارد این دانشکده می‌شود. نمره آزمون ورودی اوخوب است، ولی رییس دانشکده از پذیرش او سرباز می‌زند. جیان مارکو توتری، ماسیو یاجیو و پائولا گارتکسی در فیلم سینمایی "با توآموختم" به کارگردانی جـیان لوکاماریا تاوارلا محصول سال 2007 ایتالیا به ایفای نقش می‌پردازند.

 دایه مکفی- بینندگان شبکه دو سیما ساعت 14:30 رو پنج‌شنبه شاهد پخش فیلم سینمایی "دایه مکفی" محصول 2005 کشورهای آمریکا،انگستان و فرانسه خواهند بود. این فیلم به کارگردانی کرک جونز، تهیه‌کنندگی لینسی دوران و بازی اما تامپسون داستان مردی صاحب 7 فرزند است که به تازگی همسر خود را از دست داده است، وی تصمیم می‌گیرد برای مراقبت از فرزندانش پرستاری استخدام کند، اما هر پرستاری که برای این کار می‌آید به خاطر شیطنت‌های بچه‌ها فراری شده و خانه را ترک می‌کند، وضعیت به همین منوال ادامه دارد تا اینکه پرستاری به نام "مک فی" به خانه آنها می‌آید، این پرستار دارای چهره زشت و ناخوشایندی است و از بدو ورود احساس بدی در بچه‌ها ایجاد می‌کند.
آرزو و تلاش- انیمیشن "آرزو و تلاش" به کارگردانی لری یاکوبز و رون پیتز و تهیه کنندگی سینتیا تیلور محصول سال 2005 کشور آمریکا ساعت 17:30 روز جمعه از شبکه دو سیما به روی آنتن می‌رود. سربه هوا خرس مهربانی است که با کمک ستاره‌ای که از بچگی با هم دوست هستند، هر آرزویی را برآورده می‌کند، اما به خاطر درست آرزو نکردن، همیشه خود و بقیه خرس‌های مهربان را به درد سر می اندازد.

شـبـکـه سـه

ترور- بینندگان شبکه 3 سیما 30 دقیفه بامداد روز جمعه شاهد پخش فیلم سینمایی "ترور" به کارگردانی هنری ورنول محصول سال 1979 کشورهای فرانسه و آمریکا خواهند بود. در این فیلم با بازی میشل آلبرتینی می‌بینیم: فردی از بالای ساختمان اقدام به ترور رئیس جمهور می‌کند، ولی تفنگش خالی بوده و کس دیگری رئیس جمهور را ترور می‌کند.کمیته‌ای برای بررسی این موضوع به تحقیق می‌پردازد.
جوزی ولز- فیلم سینمایی"جوزی ولز" بابازی دنی دیول و سین بیون و به کارگردانی نیک لاو محصول سال 2007 کشور انگلستان ساعت 10:30 روز جمعه ازشبکه سه سیما باز پخش می‌شود.


شـبـکـه چـهـار

نشانی- فیلم سینمایی"نشانی" به کارگردانی فریدون حسن‌پور و بابازی رضا عطاران ساعت 15:30 روز پنجشنبه 0 از شبکه چهارسیما بازپخش می‌شود.

 نور خورشید- فیلم سینمایی "نور خورشید" به کارگردانی دنی بویل و نویسندگی آلکس گارلند ، جمعه 21 مرداد ماه ساعت 20:30 در قالب برنامه "سینما4" از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. دراین فیلم با بازی سیلیان مورفی، کریس ایوانز، راس بایرن می‌بینیم: دانشمندان طی مطالعاتشان به این نتیجه رسیده‌اند که فعل و انفعالات داخلی خورشید باعث شده انرژی زایی و نور آن کاهش پیدا کند و این اتفاق در چند سال آینده، باعث خاموش شدن یا غروب دایمی خورشید شود بنابراین سفینه‌ای به سمت خورشید می‌فرستند تا با تحقیقات بیشتر مانع این خاموشی شوند. فیلم سینمایی "نورخورشید" محصول سال 2007 کشورهای انگلستان و آمریکا است.

شـبـکـه تـهــران

خرگوش ناقلا- پنجشنبه 20 مرداد ماه ساعت 13:30 فیلم سینمایی "خرگوش ناقلا" به کارگردانی بایرون واگنس، محصول سال 2006 کشور آمریکا درقالب برنامه "تماشاخانه" ازشبکه تهران پخش می‌شود .فیلم سینمایی "خرگوش ناقلا" داستان یک خرگوش ناقلا و باهوش است که کسی نمی‌تواند حریف او شود و حتی روباه موذی هم درمقابل او کم می‌آورد.

 جنگ‌های پلیسی- 30 دقیقه بامداد روز جمعه 21 مرداد ماه فیلم سینمایی "جنگ‌های پلیسی" به کارگردانی پاول مالکو محصول سال 2005 کشور روسیه از شبکه تهران بازپخش می‌شود.

هدایت هواپیما- اگر ساعت 13:30 روز جمعه بیننده شبکه تهران باشید می‌توانید به تماشای فیلم سینمایی "هدایت هواپیما" به کارگردانی مایک نیوئل بنشینید. نیک فالزون مسئول مراقبت پرواز است. او و همکارانش در برج مراقبت پرواز مسیر حرکت هواپیماها را کنترل می‌کنند تا از تصادف آنها در آسمان جلوگیری کنند. کاری که فشار عصبی بسیار زیادی به همراه دارد ،چون یک لحظه اشتباه ممکن است جان مسافران زیادی را به خطر بیندازد. جان کیوزاک، بیلی باب تورنتون، کیت بلانشت و آنجلینا جولی در فیلم سینمایی "هدایت هواپیما" محصول 1999 ایفای نقش کرده‌اند.
نظرات بینندگان