arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶

واکنش کرزی به ترامپ: تروریسم، زائیده آمریکاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ در ریاض که خطاب به کشورهای اسلامی گفته بود، تروریست‌ها را از خاک خود بیرون کنید،گفت: تروریسم در جهان و کشورهای اسلامی زائیده سیاست‌های آمریکا است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در نشست ریاض که خطاب به کشورهای اسلامی گفته بود، تروریست‌ها را از خاک خود بیرون کنید، گفت: تروریسم در جهان و کشورهای اسلامی زائیده سیاست‌های آمریکا است.
 
کرزی روز دوشنبه در توئیتر خود نوشت که تروریست‌ها در کشورهای اسلامی جائی ندارند، آنان در پناهگاه‌های امن، حضور داشته و دارای مراکز آموزشی هستند و تامین و تجهیز می‌شوند.
 
ترامپ روز یکشنبه در نشست کشورهای عربی و امریکا در ریاض برای به اصطلاح مبارزه با تروریسم گفت که کشورهای اسلامی باید تروریست ها را از کشور خود بیرون کنند.
 
همزمان با سفر رئیس جمهوری آمریکا به ریاض یک قرارداد 110 میلیاردی تسلیحاتی میان ریاض و واشنگتن به امضاء رسید و منابع خبری گزارش دادند که سران عربستان و امارات نیز 100 میلیون دلار به دختر ترامپ اهداء کرده اند.

نظرات بینندگان