arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶

واکنش‌های بین المللی به حملات تروریستی منچستر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقام‌های سیاسی و بین‌المللی بسیاری از کشورها و نهادهای مختلف جهان نسبت به حادثه انفجار تروریستی منچستر واکنش نشان دادند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و بین‌المللی کشورها و نهادهای اروپایی و بین‌المللی واکنش‌های متفاوتی در خصوص حمله انتحاری عناصر منتسب به گروهک تروریستی داعش در شهر منچستر که منجر به کشته شدن دست ‌کم ۲۲ نفر شد نشان دادند.
 
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی گفت «بازنده‌های شیطان صفت» پشت این حمله حضور دارند.
 
وی در ادامه عمیق‌ترین همبستگی‌ها و تسلیت‌های خود را نثار مردم انگلستان کرد و افزود: ایدئولوژی شرارت پشت این اقدام وجود دارد که باید به طور کامل محو شود.
 
«شین‌جی‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین نیز ضمن ارسال پیام تسلیت به ملکه بریتانیا ابراز کرد مردم چین محکم و استوار در کنار مردم انگلستان ایستاده‌اند.
 
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه ضمن اعلام تمایل کشورش برای همکاری‌های گسترده‌تر ضدتروریستی با انگلستان این حمله تروریستی را یک جنایت غیرانسانی دانست و افزود افرادی که پشت این ماجرا هستند سزاوار  بالاترین مجازات هستند.
 
«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز این حادثه را اتفاقی غم‌انگیز و اندوهبار خواند و از عزم کشورش برای همکاری با بریتانیا جهت نابودی افرادی که اقدامات غیرانسانی از این دست انجام می‌دهند خبر داد.
 
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه نیز با اظهار نگرانی از این حادثه آن را وحشتناک توصیف کرد و پیام تسلیت خود را به «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا و مردم این کشور تقدیم کرد.
 
«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه نیز این انفجار تروریستی را یک جنایت نفرت انگیز توصیف کرد و از آن با عنوان تروریسم بزدل یاد کرد. وی ضمن محکوم کردن این حادثه، همبستگی و دوستی تزلزل ناپذیر فرانسه را با ملت بریتانیا اعلام کرد.
 
«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا نیز ضمن ابراز عمیق‌ترین همدردی خود با مردم بریتانیا اعلام کرد: یک بار دیگر تروریسم برای القای ترس و تفرقه دست به اقدامی تروریستی زده است که باید برای شکست دادن آنها با یکدیگر متحد شویم.
 
«دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا نیز با ارسال پیامی نوشت قلب من در منچستر و فکر من با قربانیان این حادثه است.
 
«فردیکا موگرینی» مسئولی سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا نیز با انتشار یک پیام در صفحه توئیتر خود تصریح کرد ترس پیروز نخواهد شد و جوانان اروپا برای لذت بردن از عشق به زندگی در کنار هم ادامه می‌دهند.
 
«ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا با محکوم کردن این حادثه تروریستی به خانواده قربانیان تسلیت گفته و آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه کرد.
 
«مارک روته» نخست وزیر هلند نیز اعلام کرد خبر بدی در منچستر رقم خورد که پایانی تراژدیک داشت؛ فکر ما با قربانیان این حادثه است.
 
«پائولو جنتیلونی» نخست وزیر ایتالیا هم با انتشار پیامی در این خصوص تصریح کرد که به یاد قربانیان این حادثه است.
 
«لارس لوکه راسموسن» نخست وزیر دانمارک نیز اعلام کرد این حادثه وحشتناکی بود که در آن جان افراد بی‌گناه گرفته شد.
 
«الکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان و «الکساندر ون دربلن» صدر اعظم اتریش نیز این حادثه را وحشتناک توصیف کردند.
 
«آنتونیو کاستا» نخست وزیر پرتغال نیز با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود همبستگی خود با مردم بریتانیا و خانواده قربانیان حادثه تروریستی منچستر اعلام کرد.
 
«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیز در یک پیام توئیتر این حمله را شوکه کننده خواند و اظهار داشت به یاد قربانیان و خانواده‌های آن‌ها است.
 
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل نیز با ارسال پیامی ضمن تسلیت به خانواده قربانیان این حادثه برای مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی کرد و افزود تروریسم یک تهدید جهانی است.
 
«نارندرا مودی» نخست وزیر هند هم با انتشار یک پیام در صفحه توئیتر خود حمله تروریستی منچستر را به شدت محکوم کرده و افزود به یاد خانواده‌های قربانیان این حادثه بوده و برای سلامتی مجروحان دعا می‌کنیم.
 
«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نیز اعلام کرد ژاپن و بریتانیا در کنار یکدیگر هستند و ما از این حمله تروریستی شوکه شدیم. وی با وحشتناک خواندن این حادثه تروریستی به نمایندگی از دولت و ملت ژاپن به اظهار همدردی با خانواده‌های قربانیان پرداخت.

نظرات بینندگان