arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶

شوخی امام جمعه اهل سنت با اصولگرایان:حمایت از شما هزینه دارد /علنا از روحانی حمایت نکردم چون...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: در دوره قبلی انتخابات افراد بسیار زیادی آمدند که در حمایت از روحانی بیانیه بدهید که ما به خاطر عوارض آن خودداری کردیم.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه بیشتر مردم استان می دانستند که شما در انتخابات ریاست جمهوری به دکتر روحانی گرایش دارید چرا علنا از ایشان اعلام حمایت نکردید، گفت: اگر در حمایت از روحانی بیانیه صادر نکردم به این دلیل بود که ستادهای سایر نامزدهای انتخابات باید به فعالیت انتخاباتی خودشان به صورت دموکراتیک ادامه می دادند.
 
وی افزود: افراد زیادی در ایام انتخابات به من مراجعه و اعلام کردند که می خواهیم با فلان ستاد همکاری کنیم ما نیز گفتیم شما آزاد هستید.
 
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: در دوره قبلی انتخابات افراد بسیار زیادی آمدند که در حمایت از روحانی بیانیه بدهید که ما به خاطر عوارض آن خودداری کردیم. به دلیل اینکه ممکن بود حساسیت زیادی به وجود بیاید بیانیه ندادیم و از روی حکمت کار کردیم.
وی افزود: مردم در انتخابات سمت و سو را می دانند و به همان سمت فعالیت می کنند.
 
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: این شورا پس از مذاکره با نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری به این نتیجه رسیدند که خواسته های اهل سنت را روحانی بهتر برآورده می کند.
 
وی ادامه داد: برخی افراد به ما گفتند که شما همیشه از اصلاح طلبان حمایت می کنید یک بار هم اصول گرایان را تجربه کنید که به شوخی گفتم اصول گرایان ما را اصلا قبول ندارند. ما اگر بخواهیم به سمت اصول گرایان چرخش کنیم این چرخش هزینه دارد و هزینه آن نیز بکارگیری اهل سنت در سطوح حکومت است.
 
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با اشاره به سفر ترامپ به عربستان گفت: سفر ترامپ به عربستان برای حفظ منافع آمریکا، فروش سلاح، گسترش اختلاف میان مسلمانان و حمایت از رژیم اشغالگر قدس انجام شده است. آنچه از سفر ترامپ به عربستان مسلم است اینکه حضور پرشور و با شکوه ملت ایران در انتخابات این سفر را برای رئیس جمهوری آمریکا تلخ کرد.
نظرات بینندگان