arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶

چاووش اوغلو: اتحادیه اروپا استاندارد دوگانه در قبال ترکیه را کنار بگذارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت که اتحادیه اروپا استاندارد دوگانه در قبال ترکیه را کنار بگذارد و موضع دوستانه ای در پیش بگیرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، چاووش اوغلو در مصاحبه‌ با روزنامه ایتالیایی 'لا استامپا' در ارتباط با موانع سیاسی در روند الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا بیان کرد: روند الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا یک مساله 60 ساله است که در فرایند 12 ساله مذاکرات با این اتحادیه، تنها 18 فصل آن بررسی شده و اکنون می خواهیم از قصد واقعی اتحادیه اروپا درباره پذیرش عضویت ترکیه مطلع شویم.
 
وی خواستار درک کافی کودتای نافرجام 15 جولای 2016 و نقش گروه گولن در این کودتا از سوی اتحادیه اروپا شد و افزود: اروپا به جای درک تاثر و تالم مردم ترکیه به دنبال کودتای نافرجام و دلایل آنها در رابطه با خواسته بازگشت مجازات اعدام، درصدد آن است که از جنجال های پیرامون موضوع بازگرداندن مجازات اعدام به عنوان ابزار تهدید و انتقاد نسبت به مراحل آینده روند الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا استفاده کند.
 
وی اظهار کرد: ترکیه از جمله کشورهایی است که بیشترین آسیب را از تروریسم متحمل شده و هیچ کس نمی تواند در غم و اندوه مردم انگلستان در پی حمله تروریستی دو روز پیش منچستر به اندازه مردم ترکیه سهیم باشد.
 
وی در خصوص بحران سوریه نیز گفت: ما برای دستیابی به یک راه حل سیاسی تلاش می کنیم تا به تمامیت ارضی این کشور خللی وارد نشود.
 
وی با اشاره به تداوم مبارزه نیروهای ائتلاف بین‌المللی با داعش بیان کرد: این تصور که شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) در رقه با داعش می جنگند، تصوری اشتباه و خطایی بزرگ است.
 
چاووش اوغلو اضافه کرد: تلاش یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) در رقه برای مبارزه با داعش نیست، بلکه برای دستیابی به بخشی از خاک سوریه است.
 
وی حمایت از شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) را به منزله حمایت از گروه های تروریستی دانست.
نظرات بینندگان