arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶

ترامپ: مشکل کره شمالی حل خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در حاشیه نشست سران کشورهای عضو «جی هفت» برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی را «مشکلی جهانی» برشمرد و تاکید کرد که این مسئله به نحوی حل خواهد شد.


به گزارش انتخاب به نقل  از ایرنا، ترامپ این اظهارات را پیش از دیدار خصوصی با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن مطرح کرد.
 
رئیس جمهوری آمریکا بارها به برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی خرده گرفته و آن را خطری برای امنیت منطقه ارزیابی کرده است.
 
پیونگ یانگ اما تاکید می کند که این فعالیت های نظامی تنها جنبه بازدارنده دارند و حضور آمریکا هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خود عامل اصلی بی ثباتی منطقه است.
 
واشنگتن هم اکنون یک ناو گروه ضربتی را برای مقابله احتمالی با پیونگ یانگ در آب های اطراف شبه جزیره کره مستقر کرده و همزمان هواپیماهای این کشور به طور منظم برای شناسایی هرگونه آزمایش هسته ای در دریای ژاپن گشت زنی می کنند.
 
کره شمالی تهدید کرده است که در صورت ادامه تحرکات آمریکا، دست به یک حمله پیش دستانه هسته ای خواهد زد.
 
پیونگ یانگ اخیرا موشکی را آزمایش کرده بود که به عقیده تحلیلگران عملکردی فراتر از انتظار داشته و می تواند دستکم نیمی از مسیر آمریکا و کره شمالی را طی کند.
 
از سوی دیگر ارزیابی می شود که کره شمالی دستکم 10 کلاهک هسته ای داشته باشد و این در حالی است که پیونگ یانگ اعلام کرده که به توانایی سوار کردن آنها بر روی موشک ها دست یافته است.
 
رئیس جمهوری آمریکا در هفته های گذشته بارها از آنچه که انفعال چین در قبال اقدام های کره شمالی می خواند، انتقاد کرده و خواستار مشارکت بیشتر پکن در افزایش فشارها به پیونگ یانگ شده بود.
 
معاون وزیر امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) در همین رابطه با تاکید بر اهمیت افزایش تحریم ها بر ضد کره شمالی گفته بود که زمان زیادی برای متقاعد کردن پیونگ یانگ جهت آمدن پای میز مذاکره وجود ندارد و چین به این مسئله آگاه است.
نظرات بینندگان