arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

برگزاری کنسرت در آبادان برخلاف تهدیدها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با توجه به تهدیدها و پاره‌شدن بنرهای تبلیغاتی، با مساعدت نیروی انتظامی و همدلی مسئولان موسیقی، کنسرت کیوان ساکت در آبادان، شامگاه جمعه، پنجم خرداد برگزار شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از شرق، پیش از آغاز كنسرت با كیوان ساكت، آهنگ‌ساز و نوازنده، گفت‌وگو كردیم. این آهنگ‌ساز و نوازنده درباره اتفاقات پیش‌آمده در آبادان گفت: «برخلاف آنچه برخی از گروه‌های فشار انتظار داشتند، می‌دانم كه استقبال از كنسرت ما بسیار خوب است و جای شكرش باقی است».
 
او درباره بنرهای پاره‌شده و تهدیدشدنش از سوی گروه‌های فشار ادامه داد: با توجه به اینكه من هم مثل هنرمندان دیگر در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم از روحانی حمایت كرده بودم، موجب سوءبرداشت‌هایی شده بود و دخالت نیروی انتظامی و همدلی اهالی موسیقی باعث شد كه اینها متوجه اشتباهشان بشوند.
 
او افزود: ما هم در آبادان با نیت آشتی و صلح برنامه اجرا می‌كنیم و هیچ كینه‌ای از هیچ‌كس نخواهیم داشت و این به‌نفع همه خواهد بود.
 
او تاكنون در آبادان كنسرت اجرا نكرده و این برای نخستین‌بار است كه در آنجا موسیقی ایرانی را روی صحنه می‌برد و پیش از این فقط در جلسه پرسش‌وپاسخ درباره موسیقی حضور داشته. ساكت در ادامه ابراز امیدواری کرد كه موسیقی ایرانی به‌دور از این بی‌حرمتی‌ها، كم‌لطفی‌ها و بی‌مهری‌هایی كه می‌شود و در آن حدی كه شایسته آن است در همه كشور جا باز كند: «این موسیقی با هدف تعالی انسان اجرا می‌شود و باید بتواند درخور همین انسانیت مورد توجه واقع شود».
 
او درباره اینكه این گروه‌های فشار به‌نوعی دارند در تهدید موسیقی ایرانی به هویت ملی توهین می‌كنند، گفت: متأسفانه عده‌ای از هم‌وطنان آگاهی ندارند و تحت‌تأثیر تبلیغات غیرواقعی قرار گرفته‌اند و به تخریب فضای هنری اقدام می‌كنند و این به‌نفع هیچ‌یك از ما نخواهد بود، برای همین ما به دنبال صلح و دوستی هستیم.
 
كیوان ساكت در آبادان قطعات تازه‌ای را برای اهالی این شهر اجرا کرد و در آن دونوازی سه‌تار و پیانو، با همراهی دانیال عطازاده اجرا شد. کیوان ساکت جمعه، پنجم خرداد در آبادان كنسرت برگزار كرد و ١١ خرداد هم در تالار وحدت کنسرتی به‌نفع خیریه خواهد داشت، این کنسرت به دلیل بعضی پیام‌های ارسال‌شده به این نوازنده با حاشیه‌هایی همراه بوده است.
نظرات بینندگان