arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۰

اوباما ريشه ي مشکلات اقتصادي امريکا را به رقابت هاي ناسالم حزبي نسبت داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در میشیگان باز هم تاکید کرد تنزل رتبه ی مالی آمریکا ناشی از کارشکنی های حزبی کنگره و طولانی شدن مباحث مربوط به افزایش سقف بدهی های امریکا بوده است. ب

باراک اوباما در سخنرانی شب گذشته ی خود در کارخانه « جانسون کِنترُلز » در منطقه ی هالند درایالت میشیگان آمریکا گفت ..

در زمانی که آمریکایی ها دقیقا روی اقتصاد ما متمرکز شده اند و می پرسند که مسیر رو به جلو برای کشور چه مسیری است ، همه ی شما کارکنان کارخانه ی جانسون کنترلز پاسخی قوی به این سئوال می دهید.

این کارخانه یکی از پیشرفته ترین کارخانه ها در دنیا است .

شما که در این کارخانه کار می کنید به آمریکا کمک می کنید تا در صنایع جدید و رو به رشد پیشتاز باشد .

شما نشان می دهید که چگونه می توان از بدترین رکود در طی یک نسل خارج شد ، درامریکا تولید کرد و این تولیدات را در سراسر دنیا فروخت .

 وی افزود : در چنین وضعیت سخت اقتصادی حتی یک کشور رده پائین هم در دنیا وجود ندارد که با ما تجارت نداشته باشد ، حتی یک کشور هم وجود ندارد ،باید این نکته را به خاطر بسپاریم .

ما می دانیم که اکنون چالش های بسیار سختی داریم شما می دانید که این چالش ها چه هستند ؟ شما هر روز با این چالش ها در محل زندگی و در داخل خانواده های خود روبرو بوده اید.

بسیاری از افراد بیکار شدند ، یا مجبورند شیفت های کاری کمتری داشته باشند یا مشتریان کمتری دارند ، حقوقی که این افراد می گیرند خیلی زیاد نیست هزینه های زندگی شان بسیار بالا است .

با وجود انکه اقتصاد امریکا باز هم شروع به رشد کرده است واقعیت این است که سرعت این رشد اقتصادی کافی نیست .

برخی از مسائلی که امروز با انها روبرو هستیم خارج از کنترل ما هستند .

اقتصاد امریکا در طی سالهای دوهزار و نه و دوهزار و ده درحال بهبود بود در اوایل سال دوهزار و یازده ناگهان ناآرامی در خاورمیانه رخ داد همین ناآرامی باعث شد که قیمت بنزین به اوج خود برسد ، اروپا با همه نوع بحران های مالی روبرو شد ، زلزله ی فاجعه بار ژاپن رخ داد و به اقتصادهای سراسر دنیا از جمله اقتصاد ما لطمه زد .

این زلزله به زنجیره های عرضه (کالاهای ) بسیار مهم برای ما ضربه زد .

همه ی این مسائل بر چالش های اقتصاد ما افزود . رئیس جمهور امریکا ادامه داد..

همانطور که دیده ایم این چالش ها در بازار مالی خود را نشان می دهد نوسانات بسیار شدید در بازار رخ می دهد و این مسئله باعث می شود که افراد مشوش شوند ، چنین نوساناتی روی پس اندازهای خانوادهها در سراسر امریکا تاثیر می گذارد ، چالش هایی این چنینی یعنی زلزله ، انقلاب ها و مسائلی که در کنترل ما نیستند وجود دارند اما ما می توانیم واکنش خود به این چالش ها را کنترل کنیم .

چیزی که ما می توانیم کنترل کنیم رخدادها در واشنگتن است .

متاسفانه ان چیزی که ما در چند ماه گذشته در واشنگتن شاهدش هستیم بدترین نوع رفتارهای دو حزبی و بن بست بوده است .

این بن بست باعث تضعیف اعتماد عمومی شده است و در تلاش های ما برای برداشتن گام های ضروری برای اقتصاد امریکا مانع ایجاد کرده و به جای بهبود اوضاع ان را بدتر کرده است .

کشور ما هیچ اشکال و ایرادی ندارد انچه که ایراد دارد به رفتار سیاسی ما مربوط می شود  . باراک اوباما ادامه داد..

در مسائل سیاسی ما اشکالاتی وجود دارد که باید رفع شود .

ما می دانیم که همین الان می توانیم کارهایی انجام دهیم که به تسریع رشد اقتصادی و اشتغالزایی کمک کنند .

ما می دانیم چه باید بکنیم تا میراث بدهی را که روی اقتصاد کشور سنگینی می کند ، پاک کنیم اما بارها دیدیم که ماجراجویی های حزبی در مسیر مانع ایجاد کرده است گویی که پیروز شدن در انتخابات آینده مهمتر از عمل کردن به مسئولیت های ما در برابر شما و کشور است .

کاهش رتبه ی اعتبار مالی امریکا که شما خبر ان را خوانده اید به طورکامل قابل اجتناب بود البته اگر عزم و اراده در کنگره جهت مصالحه وجود داشت! کاهش رتبه ی مالی امریکا رخ داده است نه به این علت که ما از عهده ی پرداخت هزینه ها برنمی آییم بلکه علت رخ دادن آن نبود ظرفیت در واشنگتن برای همگرایی و انجام دادن کارها است .

انچه که رخ داد زخمی است که خودمان به خودمان وارد کردیم .

به همین علت است که مردم دلسرد و ناامید هستند.

شاید شما یأس را در صدای من هم مشاهده کنید، شما شایسته ی زندگی بهتری هستید همه ی شما در این کارخانه از مدیر ارشد اجرایی گرفته تا بقیه سخت کار می کنید تا هزینه های زندگی را تامین کنید و شاید هم به فکر پس انداز پول برای تامین هزینه های دانشگاه فرزند خود در اینده هستید یا به فکر پس انداز برای دوران بازنشستگی هستید ، شما مسئولیت های خود را انجام می دهید و اکنون نوبت واشنگتن است که مطابق با عزم و اراده و نزاکت شما عمل کند .

 وی افزود : ما برای رشد اقتصادی به کنگره نیاز داریم ایده های معقولی هستند که در گذشته دمکراتها و جمهوریخواهان از انها حمایت کردند، اما تنها چیزی که ما را به عقب می راند سیاست ما است تنها چیزی که مانع از تصویب این لوایح می شود خودداری برخی افراد کنگره از اولویت دادن به کشور در برابر حزبشان است ، برخی افراد در کنگره هستند که شکست رقیب حزبی خود را به پیروزی کشورشان ترجیح می دهند ، این رویه باید متوقف شود
نظرات بینندگان