arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶

تشدید جریمه «استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی» در انگلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس انگلیس تقریبا ۸ هزار نفر را در طول یک هفته به دلیل صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی جریمه کرده و این در حالیست که به تازگی جریمه‌ تخلفات رانندگی افزایش داشته است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، آمارهای منتشر شده از وضعیت نابسامان رانندگی در کشور انگلیس نشان می‌دهد که تشدید جریمه‌ها هم نتوانسته است بهبودی برای وضعیت رانندگی در این کشور باشد.  
 
بررسی انجام شده در انگلیس نشان داده است که با وجود در نظر گرفتن جریمه‌های شدیدتر برای افرادی که حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می‌کنند، همچنان روزانه بیش از 200 راننده در این کشور، این تخلف را انجام می‌دهند.
 
پلیس انگلیس، تقریبا 8 هزار نفر را در طول یک هفته به دلیل صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی جریمه کرده و این در حالیست که به تازگی جریمه‌ تخلفات رانندگی افزایش داشته است.  
 
افسران پلیس انگلیس، در یک ساعت حداقل 40 جریمه به علت استفاده از تلفن همراه را ثبت می‌کنند؛ با وجود اینکه جریمه این تخلف از حدود دو ماه پیش به دو برابر و 200 پوند رسیده، اما تأثیری در منضبط کردن مردم این کشور نداشته است.
 
در ماه اکتبر، راننده کامیونی که در حال صحبت با تلفن همراهش بود، مادری را به همراه سه فرزندش زیر گرفت و به همین سادگی باعث از دست رفتن آنها شد؛ اینگونه حوادث که کم هم نیستند اما باز مانعی برای رعایت قانون از سمت رانندگان نشده‌اند.  
 
طبق قانون راهنمایی و رانندگی در انگلیس، رانندگانی که به تازگی گواهینامه خود را دریافت کرده‌اند در صورتی‌که در مدت دو سال نخست اخذ گواهینامه در حین رانندگی از گوشی همراه استفاده کنند، گواهی‌نامه‌شان باطل می‌شود.
 
به دلیل فراگیر شدن این اقدام پرخطر، پلیس راهنمایی و رانندگی کشور انگلیس تصمیم گرفته ضمن افزایش مبلغ جریمه‌ها به رانندگان خاطی برای صحبت با تلفن همراه 6 نمره منفی نیز می‌دهد تا شاید رفتار غلط خود در حین رانندگی را اصلاح کنند.
نظرات بینندگان