arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶

درنگي بر بركناري ياسر هاشمي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احسان طبرستانی: برای آنها که گذرشان به دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد یا بهتر بگوییم دفتر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن دانشگاه نیافتاده شاید تصویری از یک عمارت بزرگ با اتاقهای فراوان،کارمندان و خدم و حشم بسیار تصور شود.
 
تصویر واقعی دفتر ریاست هیات امنا بزرگترین دانشگاه ایران و خاورمیانه شامل واحدی به مساحت 180متر درطبقه پنجم یک ساختمان 6 طبقه ، که سایر طبقات دراختیار دیگربخشهای دانشگاه آزاد قرار دارد با 4 اتاق و یک دفتر اداره می شود.
 
درنگي بر بركناري  ياسر هاشمي
 
"یاسر" بعد از "مهدی" در کوران حوادث آن سالها مسئولیت دفتر هیات امنا را با حکم پدرش پذیرفت.
 
حالا که کمتر از 6 ماه از فقدان باور نکردنی حضرت آیت الله هاشمی می گذرد و بیشتر پیش بینی ها بخصوص در مورد دانشگاه آزاد به حقیقا پیوسته است تنها نقطه ی امیدی که خیالمان را در مورد آینده این دانشگاه راحت می ساخت خاطرات خوبمان از سبک سیاست ورزی دکتر ولایتی بود.
 
طبیب دیپلمات که در سیاست عملی بسیار به روش و منش آیت الله نزدیک و مقید بود. هر چه در گذشته مرور می کنم نقطه ای تیره از آقای ولایتی نیست و هر چه هست دوران سخت و نفس گیر در دوران دفاع مقدس و تلاش برای توسعه روابط خارجی و تنش زدایی در عصر درخشان سازندگی بود.همین دکتر ولایتی بود که در سال 84 به احترام حضور آیت الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری نهم از کاندیداتوری انصراف داد و همین دکتر ولایتی بود که در انتخابات ریاست جمهوری 92 با وجود فشارهای بی امان اصولگرایان به خواست آیت الله هاشمی درصحنه انتخابات ماند و دشنام های بسیاری از دلواپسان شنید لیکن انصراف نداد و مرحوم آیت الله هاشمی مسئولیت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ،یعنی همان جایی که خواستگاه رئیس جمهوری دولت یازدهم بود را به او داد تا قدردان نقش موثر دکتر ولایتی در پیروزی دکتر روحانی باشد.
 
ایکاش دکتر ولایتی همان طبیب دیپلمات با خاطرات خوش برایمان بماند؛ همان طبیبی که کودکان بسیاری را درمان کرده تا امروز در دانشگاه میراث آیت الله هاشمی درس بخوانند و مدارج ترقی را طی کنند.
 
ای کاش دکتر ولایتی که دیپلمات کار کشته ایی امثال دکتر ظریف را برای دستگاه دیپلماسی کشف کرده دراین سال دهه هشتم عمر خود به خواست آنها که در سالهای نه چندان دور می خواستند دانشگاه آزاد را غصب کنند اما مانع بزرگی به نام آیت الله هاشمی داشتند تن ندهند.

برکناری یاسر هاشمی از دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد برای او خسران نیست.  
 
یاسر هاشمی که یکی از مسئولیت های وی تنظیم روابط میان اعضای هیات امنا بود اکنون برکنار شده و بر اساس شنیده ها تصمیم بر این است که دفتر هیات امنا با یک منشی اداره شود در نتیجه این ابهام ایجاد می شودکه آیا به تضارب آرا در هیات امنای این نهاد هنوز جایگاهی دارد یا قرار است از این پس دانشگاهی که رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی تاکید می کردنند که متعلق به هیچ کس جز مردم نیست بصورت مونوپول و انحصاری اداره شود؟
نظرات بینندگان