arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶

ریزگرد و گرما 32 کرمانی را راهی بیمارستان کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرماندار ریگان گفت: بر اثر ورود مجدد ریزگردها و گرمای شدید در این شهرستان، 32 نفر تاکنون راهی مراکز درمانی شده اند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، امین باقری روز سه شنبه افزود: ریزگردها که از حوالی صبح امروز در آسمان ریگان پدیدار شده، همزمان با گرم شدن هوا در این منطقه مشکلات تنفسی را برای مردم به وجود آورده است.
 
وی بیان کرد: ریزگردها و کاهش دید افقی باعث کندی عبور و مرور در محور ترانزیت ریگان - ایرانشهر شده که لازم است رانندگان در این مسیر با احتیاط رانندگی کنند.
 
فرماندار ریگان گفت: دستگاه های اجرایی و مراکز درمانی و امدادی در این شهرستان ریگان در حالت آماده باش هستند و نیروهای راهداری، پلیس راه اورژانس و امدادی در محورهای ارتباطی این شهرستان حضور دارند.
 
وی افزود: به دلیل شدت غلظت ریزگردها احتمال مسدود شدن محور ریگان -ایرانشهر وجود دارد.
باقری وضعیت 50 روستای شهرستان ریگان را بحرانی اعلام کرد و گفت: نیروهای امدادی هلال احمر برای امداد رسانی به اهالی این روستاها اعزام شده اند.
 
وی تصریح کرد: شهرستان ریگان دومین منطقه بعد از خوزستان از نظر کانون بحران فرسایش بادی و ریزگردها در کشور است.
 
بیش از 456 هزار هکتار بیابان در شهرستان ریگان وجود دارد و خشکسالی های متوالی، کاهش پوشش جنگلی و مرتعی و وزش بادهای 120 روزه سیستان موجب بروز پدیده توفان شن و ریزگردها در این منطقه شده است.  
 
عملیات مالچ پاشی به منظور مقابله با ریزگردها اوایل امسال در شهرستان ریگان شروع و ادامه آن با توجه به شرایط آب و هوایی به شهریور موکول شد.
 
مرکز شهرستان ریگان در 285 کیلومتری شرق کرمان است.
نظرات بینندگان