arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶

وزارت کشور انتساب مطالب خلاف واقع به این وزارتخانه را رد کرد

وزارت کشور نامه سرگشاده یک کانون موسوم به دانشگاهیان و انتساب سیاهه‌ای از مطالب خلاف واقع و اعمال سوء را به این وزارتخانه، قویا رد کرد و همگان را به بازگشت به قانون فرا خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت کشور نامه سرگشاده یک کانون موسوم به دانشگاهیان و انتساب سیاهه‌ای از مطالب خلاف واقع و اعمال سوء را به این وزارتخانه، قویا رد کرد و همگان را به بازگشت به قانون فرا خواند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از مهر، پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، با اشاره به انتشار این نامه سرگشاده، از استمرار اهتمام برخی برای دروغگویی وجعلِ حقایق ابراز تاسف کرد و افزود: « انتشار مطالب خلاف واقع درخصوص انتخابات و وزارت کشور که می‌تواند تشویش افکار عمومی را در پی داشته باشد، به صورت قانونی پیگیری خواهد شد.»
 
متن کامل یادداشت رسانه ای وزارت کشور به شرح زیر است:
 
«باسمه تعالی
 
ملت شریف ایران
 
مستحضرید که درپی برگزاری شکوهمندانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و حضور حماسه آفرین و پرشور و شعور اقشار متنوع ملت درصحنه تعیین سرنوشت، برخی اجزاء‌ و چهره‌های یک جریان سیاسی حاضر در انتخابات، اعتراض خود نسبت به روند برگزاری و نتایج انتخابات را خارج از چارچوب های قانونی دنبال کرده و متأسفانه در این روند ازهیچ گونه سیاه نمایی و انتشار مطالب خلاف واقع و انتساب افعال و اعمال سوء به سازمان مردمی برگزار کننده انتخابات و وزارت کشور به عنوان مجری قانون انتخابات و پشتیبان این روند، فروگذار نمی‌کند.
 
درآخرین نمونه از این وضعیت، یک کانون موسوم به دانشگاهیان وابسته به همین جریان، سیاهه‌ای از مطالب خلاف واقع و اعمال سوء را در قالب یک نامه سرگشاده به وزارت کشور نسبت داده است که بدینوسیله ضمن ابراز تأسف، مطالب منتشر شده در این نامه قویاً رد می‌شود.
 
وزارت کشور ضمن تمجید و تقدیر چندباره از ملت رشید ایران به پاس حماسه آفرینی 29 اردیبهشت ماه و با ابراز تأسف از استمرارِ اهتمامِ برخی برای دروغگویی و جعلِ حقایق و تأکید بر پیگیری حقوقی اینگونه اقدامات، ‌همگان را به بازگشت به قانون فرا می‌خواند.  
 
وزارت کشورهمچنین تأکید می‌کند که انتخابات در سراسر کشور با حضور مجریان، ناظران، بازرسان و نمایندگان نامزدها برگزار شده و صورتجلسات در 62 هزار و 381 شعبه اخذ رای این انتخابات در سراسر کشور، به امضای همه اطراف قانونی و ازجمله مجریان و ناظران محترم شورای نگهبان رسیده و نتیجه شمارش آراء ‌انتخابات براساس تجمیع همین صورتجلسه‌های امضاشده اعلام شده است و ان شاءالله با اعلام تأیید صحت انتخابات از سوی شورای محترم نگهبان، جزئیات نتایج شمارش آراء‌ سراسر کشور در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر می‌شود.
 
در پایان تصریح می‌شود انتشارمطالب خلاف واقع درباره انتخابات و وزارت کشور که می‌تواند تشویش افکار عمومی را در پی داشته باشد، به صورت قانونی پیگیری خواهد شد.
 
مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور»

نظرات بینندگان