arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶

کاخ سفید: ترامپ قربانی توطئه "دولت در عمق" است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارمندان ارشد کاخ سفید مدعی شدند، دونالد ترامپ "قربانی توطئه‌ای" شده است که عامل آن درزهای اطلاعاتی غیر عادی از کاخ سفید است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، منابع مطلع به پولتیکو گفتند، استیو بنن، استراتژیست ارشد کاخ سفید و برخی از مشاوران ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا به شدت نگرانند که یک توطئه توسط "دولت در عمق"(deep state) برای ساقط کردن دولت در جریان باشد.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در یک سری توئیت‌ها پس از بازگشت از سفر 9 روزه‌اش نوشت: " معتقدم که بسیاری از درزهای اطلاعاتی که از کاخ سفید صورت می‌گیرد، دروغ‌های ساختگی است که ساخته دست رسانه‌های خبری جعلی است. "
 
او در پیام دیگری نوشت: "وقتی شما کلمات "منابع می‌گویند" را در رسانه‌های جعلی می‌بینید در حالی که آنها به اسامی اشاره نمی‌کنند، احتمال خیلی زیادی وجود دارد که آن منابع وجود خارجی نداشته باشند و تنها ساخته دست نویسندگان اخبار جعلی باشند.#اخبار جعلی دشمن است!"
 
شمار اطلاعاتی که از کاخ سفید به بیرون درز می‌کند، به حدی است که مایه نگرانی مشاوران ترامپ شده است. شون هنیتی، از مجریان خبری فاکس نیوز آنچه را که "اقدام بروکرات‌های کنونی بازمانده از دوران اوباما" خواند به "تخریب رئیس‌جمهوری کنونی" متهم کرد.
 
او گفت: زمان آن فرا رسیده تا دیر نشده، دولت ترامپ پاکسازی این خرابکاران را آغاز کند.
 
طبق گزارش‌ها، استیو بنن، استراتژیست ارشد کاخ سفید با بهره‌بردن از تئوری "دولت در عمق" اکنون یک کمیته "مشاور زمان جنگ" به راه انداخته تا با رسانه‌ها، بازرسان، دموکرات‌ها و درزهای اطلاعاتی مقابله کند.
 
اصطلاح "دولت در عمق یا عمیق" در واقع به مردم خصوصا اعضای بانفوذ آژانس‌های دولتی و یا نظامی اطلاق می‌شود که گمان می‌رود در دستکاری‌های محرمانه و یا کنترل سیاست‌های دولت نقش دارند.
نظرات بینندگان