arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

روسیه: حملات ائتلاف بین المللی در سوریه ارتباطی با مبارزه با تروریسم ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که حملات ائتلاف بین المللی تحت امر امریکا در سوریه ارتباطی با مبارزه با تروریسم ندارد.

به گزارش انتخاب، به نقل از ایسنا،‌ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: این حملات در حل مسائل نقشی ندارد و اوضاع در سوریه را بحرانی‌تر می‌کند.

وی با تاکید بر نگرانی مسکو نسبت به حملات هوایی ائتلاف که قربانیانی را در میان غیرنظامیان برجای گذاشته است، این حملات را "نسنجیده" توصیف کرد.

این مقام روسی در واکنش به حملات هوایی ائتلاف در سوریه در ۲۵ مه جاری که به کشته شدن ۳۵ غیرنظامی انجامید و حملات این ائتلاف در ۲۷ مه جاری در جنوب رقه که به کشته شدن ۲۰ غیرنظامی انجامید گفت: ما این اقدامات نسنجیده را محکوم می‌کنیم این اقدامات ارتباطی با نبرد علیه تروریسم ندارد. این حملات هوایی ائتلاف بین المللی  اوضاع در سوریه را پیچیده می‌کند.

در همین حال، زاخارووا عنوان داشت که مسکو شاهد نشانه‌های مثبتی از بهبود اوضاع نظامی و سیاسی در سوریه است.

وی افزود: این نتیجه مستقیم امضای یادداشت تفاهم در آستانه در روز ۴ مه از سوی نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه است.

زاخارووا افزود: ارتش سوریه با موفقیت عملیات جنگی را در استان‌های مختلف سوریه اجرا می‌کند و نیروهای دولتی دامنه عملیات‌هایشان علیه افراد مسلح گروه تروریستی داعش در شرق حلب را گسترش داده‌اند و به اقدامات برای از بین بردن گروه‌های تروریستی که تعدادی از مناطق را در غوطه شرقی و شرق استان حماة تحت تصرف دارند، ادامه می‌دهند. تروریست‌ها نیز به شدت در مقابل یگان‌های ارتش مقاومت کرده و تلاش می‌کنند تا به حملات پاسخ داده و مسیرها و تاسیسات زیرساختی را بمب گذاری کنند.
نظرات بینندگان