arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

آخرین وضعیت سفارتخانه‌های خارجی در کابل پس از حادثه تروریستی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تعدادی از سفارتخانه ها یا اقامتگاه دیپلمات های خارجی در کابل در اثر حادثه مهیب تروریستی روز چهارشنبه دچار خسارت و آسیب دیدگی شدند، به گونه ای که برخی منابع خبری از تخلیه تعدادی از کارکنان آنها از منطقه حادثه دیده خبر می دهند.
 
**سفارت آلمان
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا ، زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان ساعاتی پس از انفجار تروریستی کابل گفت که یکی از کارکنان سفارت آلمان در کابل زخمی و یکی از نیروهای امنیت محلی این مرکز که افغانی بوده کشته شده است.
نیروی امنیت افغانستان مسئولیت حفاظت بیرونی سفارت آلمان در کابل را برعهده داشته است.
وزیر خارجه آلمان با تاکید براینکه تمام کارکنان سفارت آلمان در کابل در سلامت به سر می برند به خانواده این قربانی افغانی تسلیت گفت و با آنها ابراز همدردی کرد.
 
** سفارت ترکیه
 
طبق این گزارش همچنین وزارت خارجه ترکیه هم اعلام کرد که به دلیل اینکه برخی ساختمان های سفارتخانه این کشور در کابل تاحدودی آسیب دیده ، تعدادی از کارکنان آن تخلیه می شوند.
 
** سفارت آمریکا و نماینده ناتو در افغانستان
براین اساس سفارت آمریکا در افغانستان و نماینده ناتو در این کشور اگر چه در منطقه وزیر اکبرخان کابل قرار ندارند ، اما بلافاصله پس از این رخداد،انفجار تروریستی صبح امروز کابل را که منجر به کشته شدن بیش از 100 نفر و به جای ماندن 400 زخمی شده را محکوم کردند.
 
** سفارت ژاپن
علاوه براین وزارت امور خارجه ژاپن نیز اعلام کرد که دو نفر از کارکنان سفارت این کشور در کابل در پی این حادثه تروریستی دچار جراحت سطحی شدند و ساختمان سفارت نیز دچار آسیب جزئی شده است.
 
** سفارت هند
طبق این گزارش تعدادی از شیشه های سفارت خانه هند نیز که در خیابان زنبق کابل محل وقوع انفجار تروریستی صبح چهارشنبه قرار دارد ، شکست اما وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که کارکنان سفارت در سلامت هستند.
'هوآ چان یینگ' سخنگوی وزارت خارجه چین نیز عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت که ساختمان سفارت چین در کابل دراثر انفجار تروریستی تاحدودی آسیب دیده اما تمام کارکنانش سلامت هستند.
 
** اقامتگاه دیپلمات های پاکستانی
وزارت امور خارجه پاکستان نیز با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، اعلام کرد که اقامتگاه دیپلمات های این کشور که در اثر انفجار آسیب دیده و تعدادی از افراد حاضر دراین مکان نیز دچار جراحت های سطحی شدند.
 
** زخمی شدن چهار خبرنگار
 
شبکه خبری ای بی سی و برخی منابع خبری همچنین از زخمی شدن چهار خبرنگار رسانه ها دراثر این انفجار گسترده کابل خبر دادند که مجروحان بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.
 
یک انفجار مهیب تروریستی در ساعات اولیه صبح روز جهار شنبه در منطقه وزیر اکبر خان کابل که یک منطقه دیپلمات نشین بوده و سفارت خانه های کشورهای مختلف از جمله آلمان ،ایران، هند، فرانسه ، انگلیس و یا اقامتگاه دیپلمات های کشورهای مختلف در مجاورت آن قرار دارد، به وقوع پیوست.
 
گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار امروز کابل را که شدیدترین حمله تروریستی در ماههای اخیر بوده و 100 کشته و بیش از 400 زخمی برجای گذاشته را به عهده گرفت.
 
این انفجار که حوالی ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز در نزدیکی دفتر امنیت ملی در منطقه دپیلماتیک کابل رخ داد، به حدی قوی بود که صدای آن در تمام نقاط شهر کابل شنیده شد ، تا یک کیلومتری محل وقوع انفجار شیشه های ساختمان ها شکست و در محل انفجار گودالی به عمق 6 متر ایجاد کرد.
 
به گفته نیروهای امنیتی افغانستان مواد انفجاری در یک تانکر آب جاسازی شده بود.
نظرات بینندگان