arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

فیلم/ وقتی ترامپ از ۳۰ سال پیش به فکر دوشیدن اعراب بود!

ترامپ سال ها پیش هم بارها گفته بود باید کشورهای ثروتمند عربی مورد حمایت آمریکا را دوشید و اقتصاد چین و ژاپن را مهار کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 

یک کلیپ قدیمی نشان می‌دهد که ترامپ از ۳۰ سال پیش در فکر دوشیدن پادشاهان عرب حاشیه خلیج فارس بوده است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از اسپوتنیک، به تازگی یک کلیپ قدیمی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. در این کلیپ ترامپ از وعده ای سخن می گوید که بعد از حدود ۳۰ سال در سفر اخیر خود به خاورمیانه آن را محقق کرد.این کلیپ ثابت می کند که ترامپ از ۳۰ سال پیش به فکر دوشیدن پادشاهان عرب حاشیه خلیج فارس بوده است.

ترامپ در گفتگوی تلویزیونی که به سال ۱۹۸۸ بر می گردد خطاب به اوبرا وینفری ،مجری گفتگو می گوید: ایالت متحده بزودی به اموال هنگفتی از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس دست خواهد یافت.

وی می افزاید: وضع کنونی هرگز مانند گذشته نخواهد بود…این را باور کنید.

در ابتدای کلیپ ترامپ می گوید:فقیر ترین افراد در کویت مانند پادشاهان زندگی می کنند؛اما آن ها چیزی به ما پرداخت نمی کنند…در حالیکه این ما هستیم که امکان فروش نفت را برای عرب ها فراهم کرده ایم.

ترامپ در ادامه از خود می پرسد:چرا عرب ها نباید ۲۵ درصد از درآمدشان را به ما بپردازند.

مجری از ترامپ می پرسد: به نظر من گفته های شما مانند سخنرانی یک رئیس جمهور است.من می دانم که برخی از مردم با تو درباره کاندید شدن برای ریاست جمهوری صحبت کرده اند.آیا شما کاندید می شوید؟

ترامپ جواب می دهد: اغلب فکر می کنم که هرگز کاندید نمی شوم.اما من از آنچه می بینم بر سر این کشور (امریکا)می آید، خسته و ناراحت هستم. چطور است که ما برای دیگران این امکان را فراهم می کنیم که مانند پادشاهان زندگی کنند؛ ولی خومان نه.

ترامپ می گوید: اما در رابطه با ریاست جمهوری فکر می کنم در صورت نامزد شدن پیروز خواهم شد.زیرا من در زندگی هیچ وقت بازنده نبوده ام و اگر تصمیم به چنین کاری بگیرم،معتقدم شانس پیروزی ام بسیار بالا است. زیرا من فکر می کنم مردم از دزدی هایی که از ایالت متحده می شود،بیزارند.

گفتنی است ترامپ در بازگشت از اولین سفر خارجی خود به خاورمیانه افتخار کرد که توانسته است صدها میلیارد دلار به این کشور وارد کند.

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود که کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را مجبور به پرداخت برخی هزینه ها خواهد کرد،زیرا آن ها چیزی جز پول ندارند.

وی همچنین گفته بود: کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بدون حمایت آمریکا امکان بقاء ندارند. 
نظرات بینندگان