arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

ترامپ دستور تعلیق انتقال سفارت آمریکا به قدس را تمدید می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئولان آمریکایی به شبکه "سی إن إن" این کشور اعلام کردند که انتظار می‌رود دونالد ترامپ دستور تعلیق انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس اشغالی را تمدید کند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، مصوبه انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در سال 1995 اتخاذ شد و از آن زمان تاکنون روسای جمهور آمریکا هر شش ماه یکبار این مصوبه را تمدید می‌کنند که آخرین بار، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا شش ماه پیش این مصوبه را تمدید کرد و مدت اعتبار آن امروز (پنجشنبه) به پایان می‌رسد.
 
گفتنی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را داده بود و برخی مشاوران و نزدیکان وی هم مدعی شده بودند که او روز اول تصدی سمت ریاست جمهوری این وعده خود را عملی خواهد کرد، اما با این وجود، وی هنوز این وعده خود را به مرحله عمل در نیاورده است و امروز روزی سرنوشت ساز در این زمینه است.
 
منابع خاطرنشان کردند، احتمال می‌رود ترامپ هم سیاست سلف خود را در ریاست‌جمهوری با امضای تمدید مصوبه دنبال کند.
 
یک مقام آمریکایی به رویترز گفت: ترامپ هنوز تصمیم رسمی در این زمینه نگرفته و پیش‌بینی می‌شود اجرای این مصوبه دوباره به تاخیر بیفتد.
 
این در حالی است که "شون اسپایسر" سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ هنوز تصمیم خود برای امضای دستور تعویق اجرای قانون انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس را اتخاذ نکرده است.
 
اسپایسر خاطرنشان کرد که اگر این طرح به امضا نرسد، واشنگتن حاکمیت اسرائیل بر شهر قدس را به رسمیت خواهد شناخت و این مساله اجازه انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را خواهد داد.
نظرات بینندگان