arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰

اخبار مهم "انتخاب" در 60 ثانیه/ امروز جمعه 21 مرداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"60 ثانیه" عنوان خبری است که روزانه مهمترین اخبار منتشره در "انتخاب" را در یک خبر جمع آوری کند که در طی "60 ثانیه" امکان ملاحظه همه اخبار وجود دارد. این بخش، در ستون "گزیده اخبار" منتشر می شود:

اخبار  جمعه 21 مرداد:

نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از كنار گذاشتن برخی اصطلاحات اصیل فرهنگی، فرهنگ موجود در جامعه را در برخود با فرهنگ‌های الحادی آسیب پذیر دانست.
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۳
ماموران پليس پايتخت در طرحي ضربتي مناطقي از غرب تهران را از دستگاه‌هاي گيرنده ماهواره پاكسازي و افرادي را كه مجددا نسبت به نصب ديش ماهواره اقدام كرده بودند، به مراجع قضايي معرفي كردند.
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳
«نیزه سرنوشت» (Spear of Destiny) یا «نیزه مقدس» موضوع كتاب‌ها و داستان‌های تاریخی و تخیلی زیادی است. بسیاری عقیده دارند كه این نیزه‌ای است كه با آن پهلوی عیسی مسیح(ع) شكافته شده و در داستان‌ها آمده نیزه سرنوشت، قدرت‌های شومی به كسی كه آن را در دست بگیرد می‌دهد. عده‌ای مانند «تروور راونزكرافت» بر این عقیده‌اند كه هیتلر جنگ جهانی دوم را در جست‌وجوی این نیزه آغاز كرد. نیزه سرنوشت و ربط آن به هیتلر دستمایه اصلی بسیاری از فیلم‌ها و بازی‌هاست.
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
این هواپیمای بدون سرنشین توسط یک دستگاه موشک در ایالت کالیفرنیا پرتاب شده بود ولی هنگام ورود به جو در جریان بازگشت به پایگاه، ارتباط آن با برج مراقبت قطع شد.
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
تنها زن فرنگ رفته از دربار، امین‌اقدس بود. ناصرالدین‌شاه با آن‌كه زن عقدی به تعداد شرع و صیغه به عددِ خوشامد داشت، زنی به اسم امین‌اقدس را در اندرونش بسیار خوش می‌داشت.
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
نشست ماه رمضان جامعه اسلامی مهندسین شب گذشته در مسجد دانشگاه امام صادق برگزار شد که دور از حاشیه نبود.
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
83 سال از زمان اجبار بكارگيري نام خانوادگي براي اتباع ايراني به دستور رضاشاه مي‌گذرد و از آن زمان تاكنون، اسناد هويتي ايرانيان، تحولات بسياري را پشت سر گذاشته است و امروز در حالي سالانه يك ميليون و 200 هزار شناسنامه تعويض مي‌شود كه ايرانيان در انتظار دريافت كارت هوشمند ملي با بهره‌گيري از آخرين فناوري‌هاي روز دنيا هستند.
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
شورای شهر تهران تصویب كرده است كه خیابانی در یكی مناطق مركزی این شهر به نام یك دختر آمریكایی نامگذاری شود.
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵
شهر و آثار به جای مانده از امپراتوری هخامنشی و تمدن بابل در خرابه‌های 10 هزار ساله دارا در کنار شهر ماردین واقع در منطقه جنوب شرقی ترکیه کشف شد. باستان‌شناسان می گویند با کشف این آثار صفحه جدیدی در تاریخ امپراتوری هخامنشی ورق زده خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
بولتن نیوز نوشت: آیت الله حاج سید هاشم آقامیری خوانساری امام جمعه موقت شهرستان خوانسار و از روحانیون برجسته حوزه علمیه قم عصر دیروز پنج شنبه به لقا الله پیوست.
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
محمد مهدی فقیهی / 1369
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۷
حمید استیلی می خواهد با پرسپولیس ادامه بدهد. البته او قول داد دیگر پرسپولیس نمی بازد
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۳:۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۳:۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۳:۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
نظرات بینندگان