arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

استفاده از بمب‌افکن‌های بی 52 آمریکا در مجاورت روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رسانه ‌آمریکایی خبر داده که آمریکا برای برگزاری مانورهای نظامی در چند کشور اروپایی، بمب‌افکن‌های بی 52 و 800 خلبان را به انگلیس اعزام کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، در ادامه تنش‌ها بین امریکا و روسیه، خبرها حاکی است که واشنگتن در حال آماده شدن برای برگزاری مانورهای نظامی در ماه جاری میلادی در کشورهای مختلف اروپایی است.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده که نیروی هوایی آمریکا بمب‌افکن‌های استراتژیک بی 52 و 800 خلبان را به انگلیس فرستاده تا از مانورهای نظامی مشترک با متحدان و شرکای ناتو که در سراسر اروپا طی ماه ژوئن برگزار می‌شود، حمایت کند.

  این رسانه آمریکایی خبر داده که قرار است این بمب‌افکن‌ها در مجموعه‌ای از مانورها که قرار است در نزدیکی مرزهای روسیه به ویژه در دریای بالتیک و قطب شمال برگزار شود، مشارکت کنند.

این تحرکات نظامی آمریکا در مناطق همجوار روسیه در حالی صورت می‌گیرد که مقامات روسیه پیشتر به آمریکا درباره این تحرکات هشدار داده بودند.

در تازه‌ترین هشدارها، ولادیمیر پوتین با اشاره به تحرکات آمریکا در شبه جزیره کره از قبیل اعزام ناوهای امریکایی و استقرار سامانه تاد هشدار داد که روسیه باید به این تحرکات پاسخ دهد و این کار را خواهد کرد.
نظرات بینندگان