arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰

انقلاب تازه «بي. ام.و»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بي. ام.و با توليد سري تازه  i حرکتي انقلابي را در توليد خودروهاي الکتريکي آغاز کرده است. در حال حاضر، از اين سري دو نمونه مفهومي i3 و i8 رونمايي شده اند که نمونه i3 تمام الکتريکي، با رنج حرکت 160 کيلومتر در هر بار شارژ است و i8 هيبريدي بنزيني-الکتريکي براي سفرهاي بين شهري طراحي شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از گيزمگ، در هر دو خودرو که آماده توليد هستند، به شکل گسترده اي از فيبرکربن مقاوم استفاده شده تا وزن سري i به حداقل ممکن کاهش پيدا کند.

شايد برايتان جالب باشد که بدانيد پيشرانه الکتريکي i8 در محور جلو خودرو جاسازي شده تا محور عقب اين خودرو به يک موتور بنزيني سه سيلندر با قدرت 220 اسب بخار اختصاص پيدا کند.

در مجموع قدرت اين خودرو 354 اسب بخار و گشتاور نيرو 550 نيوتن متر خواهد بود. اين خودرو به کمک پيشرانه الکتريکي تنها 35 کيلومتر مي تواند حرکت کند، اما هنگام به کارگيري سيستم هيبريدي توان و بهره وري آن بسيارقابل توجه است.

اين خودرو در سرعتهاي متوسط تنها 2/7 ليتر در هر 100 کيلومتر مصرف خواهد کرد و در سرعتهاي بالا اين ميزان دو برابر خواهد شد که باز هم در مقايسه با تويوتا پريوس- با مصرف حدود 5/4 ليتر در هر صد کيلومتر- قابل توجه است.

صفر تا 100 اين خودرو به 5 ثانيه زمان نياز دارد و حداکثر سرعت آن 250 کيلومتر در ساعت پيش بيني شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
0
4
و ما همچنان با پراید اندر خم یک کوچه ایم...
نظرات بینندگان