arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶

آغاز آئین بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  آئین بیست و هشتمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی با حضور پرشور مردم مومن و روزه دار در حرم مطهر امام راحل آغاز شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، این آئین لحظاتی قبل با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید در حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز شده است.
براساس برنامه اعلام شده، رهبر معظم انقلاب اسلامی که در مراسم حضور دارند، قرار است در آیین بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) سخنرانی کنند.
امسال حرم امام راحل میزبان حدود 250 هزار زائر از سراسر ایران به ویژه استان های مجاور همچون البرز، قم، قزوین و سمنان خواهد بود و پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی سفره اطعام و افطار در تمام صحن های این حرم گسترده خواهد شد.
به غیر از ثبت نام کنندگان برای شرکت در این آئین پرشکوه، جمعی زیادی از مردم استان تهران نیز در این مراسم حضور دارند.
حدود 300 خبرنگار از خبرگزاری های مختلف داخلی و خارجی نیز پوشش بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی را برعهده دارند و هم اکنون نیز این آئین به صورت مستقیم از شبکه های یک و خبر صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.
هرساله مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در روز چهاردهم خرداد و در ساعت 9 صبح برگزار می شد که امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان و رعایت حال روزه داران، این مراسم به عصر امروز موکول شده است.
بنابر اعلام مسئولان ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برای رعایت حال مردم مومن و روزه دار، تنها مراسم بزرگداشت امام در سال جاری این مراسم خواهد بود و مراسم دیگری برگزار نمی شود.
نظرات بینندگان