arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰

احمد خاتمی: انتظار کمترین بدحجابی و بی حجابی را نداریم

سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با رسا، بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی، را از ابعاد مختلف شایسته تعمق و بررسی دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با رسا، بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی، را از ابعاد مختلف شایسته تعمق و بررسی دانست.

وی اظهار داشت: به نظر من نکته بسیار برجسته رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری رعایت انصاف در قضاوت در رابطه با نظام مقدس اسلامی است.

خاتمی با انتقاد از سیاه نمایی برخی از رسانه ها ابراز داشت: آنچه این روزها در برخی از رسانه ها دیده می شود سیاه نمایی گسترده است، به گونه ای می نویسند که اگر کسی اخبار آن روزنامه و رسانه را پیگیری کند به این باور می رسد که انگار هیچ چیزی در کشور بر روال خودش نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: از سویی برخی گویندگان و اصحاب تریبون وقتی سخن می گویند به گونه ای سخن می گویند که هیچ مشکلی در کشور نداریم، این موضوع نیز درست نیست.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در رهنمودهای خود می خواستند این افراط و تفریط را به اعتدال برسانند، نه افراط و نه تفریط هیچ کدام صحیح نیست، اعتدال همان چیزی بود که ایشان بیان کردند.

خاتمی بیان داشت: نظام اسلامی نقاط برجسته فراوان و قدرت حل مشکلاتش را دارد و می تواند در برابر بیگانگان بایستد و در عرصه های مختلف شامل انرژی هسته ای، سلول های بنیادین، فناوری هوا و فضا و دیگر عرصه ها، قله های بسیاری را فتح کرده است، البته مشکلاتی نیز وجود دارد که باید در راستای حل آن تلاش کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما باید اصل نظام اسلامی را پیوسته در قله همت مان داشته باشیم و در پی حفظ اصل نظام همراه با همه ارزش های اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه نباید دیدن برخی نقاط ضعف سبب شود که نسبت به اصل نظام دلسردی ایجاد گردد یا مقایسه های غلط صورت گیرد، ابراز داشت: اینجانب از جمله افرادی هستم که بیشترین انتقادها را نسبت به بی حجابی و بدحجابی های گسترده داشته ام و همچنان این انتقاد را بجا می دانم. اما این مقایسه که کسانی بگویند وضعیت از زمان طاغوت بدتر شده است را درست نمی دانم.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: کسانی که این گونه سخن می گویند و مقایسه می کنند بی انصافی می کنند و زمان طاغوت را ندیده اند، در آن زمان جشنی که در ماه رمضان در شیراز برپا شد به قدری مفتضح بود که زبان از گفتن آن شرم دارد به نحوی که سفیر وقت انگلیس گفت اگر این جشن در هر یک از ایالت های انگلیس اتفاق می افتاد دولت آن سرنگون می شد.

وی افزود: البته ممکن است گفته شود که اصلا این مقایسه غلط است که بگوییم زمان جمهوری اسلامی از زمان طاغوت بهتر است، من می پذیرم که با این همه شهید و زحماتی که در راه انقلاب کشیده شده انتظار به مراتب بالاتر است و انتظار کمترین بدحجابی و بی حجابی را نداریم، اما نباید در مقایسه با زمان طاغوت بگوییم وضعیت بدتر شده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری بر این اصل اصرار دارند که بی انصافی نباشد ضمن اینکه خوش خیالی هم نباشد که فکر کنیم همه مشکلات حل شده است، بلکه باید دائم در پی تلاش باشیم تا نظام اسلامی را به قله های بایسته برسانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: ایشان معیار را بیان و تاکید کردند تنها بیان نقاط ضعف مردم را ناامید می کند و این نا امیدی در حقیقت دام شیطان است.
نظرات بینندگان