arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۶

هشدار استرالیا و آمریکا درباره بازگشت عناصر آموزش‌دیده داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مقامات ارشد آمریکا و استرالیا در نشستی مشترک درباره نیروهای خارجی خشمگین و آموزش دیده در میدان‌های نبرد در سوریه و عراق که ممکن است از خاورمیانه به کشورهایشان بازگردند، هشدار دادند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، به نقل ازخبرگزاری فرانسه، ماریس پاین، وزیر دفاع استرالیا در اجلاس وزرای این کشور و آمریکا گفت: نیروهای خارجی داعش با کسب مهارت‌های جنگی و ایدئولوژی‌های سرسختانه خود و خشم بسیار به کشورهایشان باز می‌گردند. ما نیاز داریم که در این باره هوشیار باشیم.

جولی بیشاب، وزیر خارجه استرالیا نیز در این نشست دو جانبه گفت: تهدید تروریسم جهانی رو به رشد است و ما شاهد حملات وحشیانه در چند شهر اروپا بودیم. در اینجا چند حمله را خنثی کردیم ما می‌خواهیم با آمریکا روابط‌مان را در خاورمیانه بررسی کنیم.

همچنین در ادامه این اجلاس جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: ما با هم متحد هستیم. آنها فکر می‌کنند که می‌توانند به ما آسیب وارد کرده و ما را بترسانند اما ما نمی‌ترسیم.

همچنین ماتیس اعلام کرد: آمریکا و استرالیا برای مقابله با تروریست‌ها متحد هستند. ما در اینجا با یکدیگر کار می‌کنیم تا آزادی‌ها، ارزش‌های مشترک را حفظ کرده و ما همچنین به انتقال این آزادی‌ها به نسل آینده متعهد هستیم.

همچنین رکس تیلرسون  وزیر خارجه آمریکا که در این اجلاس در سیدنی حضور دارد، گفت، او در این اجلاس به دنبال راه‌هایی برای ارتقای تعهدات مشترک دو کشور به ارزش‌های آزادی، دموکراسی و نظم جهانی است.

تیلرسون اعلام کرد: گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور نیز از موضوعات موجود در دستور کار دو کشور است.
نظرات بینندگان