arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰

جلسه محرمانه مقتدی صدر با فرماندهان جیش المهدی+تصویر

"مقتدی صدر" رهبر جنبش صدر عراق چند روز پیش نامه ای به زبان انگلیسی خطاب به ارتش آمریكا نوشت و از آنان خواست هر چه سریع تر عراق را ترك كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"مقتدی صدر" رهبر جنبش صدر عراق چند روز پیش نامه ای به زبان انگلیسی خطاب به ارتش آمریكا نوشت و از آنان خواست هر چه سریع تر عراق را ترك كنند.

به گزارش شیعه آنلاین، وی در بخشی از این نامه نوشت: بر پایه آزادی و دمكراسی كه شما آن را بنا نهادید و نیز بر اساس حق انتخاب سرنوشت و حقوق بشر كه از حقوق ملت های مختلف و از جمله مردم عراق است، شما را مورد خطاب قرار می دهم. از كشوری با شما سخن می گویم كه سال های سال آن را اشغال كردید و در این سال ها ملت مظلوم عراق چیزی ندیدند جز فقر، سختی، ناامنی، ترس، كمبود، قتل، تروریسم و غیره كه در آن از انواع بمب ها و سلاح ها استفاده شد.

"مقتدی صدر" در ادامه این نامه نوشت: همه این ها بخشی از سختی هایی بود كه ملت عراق در زیر اشغال شما شاهد آن بود. علاوه بر همه این ها، نبود آب، برق، امنیت و غیره نیز وجود داشت. آیا شما راضی می شویم كه كسی كشور شما را اینگونه اشغال كند؟! آیا مفهوم دمكراسی كه در مورد آن سخن می گویید، این است؟! آیا آن دمكراسی كه از آن سخن می گویید، به شما چنین اجازه ای داده كه كشور دیگری را اشغال كنید؟!

در پی انتشار این نامه، خبرنگار افتخاری ما از نجف اشرف گزارش داد كه سید "مقتدی صدر" چندی پیش با تعدادی از فرماندهان ارشد نظامی جیش المهدی كه شاخه نظامی جنبش صدر به شمار می روند، دیداری محرمانه داشته و برخی برنامه ریزی ها برای هرگونه درگیری احتمالی میان نیروهای جیش المهدی با نیروهای اشغالگر آمریكایی را انجام داده اند.

ناگفته نماند جنبش صدر عراق در سال 2008 میلادی با صدور بیانیه ای رسمی اعلام كرد كه با توجه به تغییرات سیاسی در عراق و تغییر وضعیت در این كشور، قصد دارد تعداد نیروهای جیش المهدی را كاهش دهد و نیروهای خود را از نظامی به سیاسی تبدیل كند اما قصد انحلال كامل جیش المهدی را ندارد.

پس از آن بیانیه نیز جیش المهدی حضور كمرنگ تری داشته و رسانه های مختلف عراق و دیگر كشورهای عربی كمتر از گذشته به این نیروها می پرداختند. البته خود "مقتدی صدر" هم برای ادامه تحصیل علوم دینی به جمهوری اسلامی ایران سفر كرد و در شهر مقدس قم مستقر شد.

در پایان گفتنی است، بر اساس توافقنامه امنیتی بغداد - واشنگتن، ارتش آمریكا باید همه نیروهای خود را تا چند ماه دیگر از عراق خارج كند و به اشغال چند ساله این كشور پایان دهد.

نظرات بینندگان