arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰

رییس دانشگاه پیام نور: طرح معادل شدن مدارک پیام نور در زمان انتخاب رشته، تشویش افکار عمومی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 5 روز پس از خبر معادل شدن مدارک پیام نور، رییس این دانشگاه، آن را تشویش اذهان عمومی دانست.

هفته گذشته، علی عباسپور تهرانی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از طرحی برای معادل شدن مدارک کارشناسی دانشگاه پیام نور خبر داد. طرحی که به دلیل افزایش ظرفیت پیام نور در رشته های فنی و مهندسی بررسی می شود.

اما دکتر حسن زیاری، رییس دانشگاه پیام نور امروز در یک نشست خبری دراین باره گفت: "بدون شک این مطلب کذب است و وجاهت قانونی ندارد. اینکه بحث معادل شدن مدارک دانشگاه پیام نور صحت ندارد از سوی سازمان سنجش، معاون آموزشی دفتر گسترش وزارت علوم طی مصاحبه و اطلاعیه‌هایی رسما اعلام شده است."

به گفته رییس دانشگاه پیام نور، مدرک معادل از نظام آموزش عالی برداشته شده است: "مرجع بررسی مدارک و مدارج و سطوح علمی، وزارت علوم است و مجوز رشته‌ها نیز با شورای گسترش است و مطلب عنوان شده صحت ندارد."

او همچنین گفت: "طرح این موضوع در شرایطی که جوانان در حال انتخاب رشته هستند تشویش افکار عمومی است و یک مطلب غیراخلاقی، غیرحقوقی و غیرقانونی است."

رییس کمیسیون آموزش مجلس به خبرانلاین گفت که پیام نور باید فکری برای کمبود هیات علمی کند. به گفته او در این دانشگاه نسبت استاد به دانشجو، یک به 800 است.

اما زیاری دراین باره می گوید: "حداقل ظرف یکسال گذشته 5 دانشیار و استاد تمام از دانشگاه‌های دولتی خود را به دانشگاه پیام نور منتقل کردند و بسیاری از روسای دانشگاه‌های ما دانشیار و استاد تمام هستند."

رییس دانشگاه پیام نور از ایجاد سامانه پیامک برای ارسال نقطه نظرات دانشجویان، کارمندان و اساتید مستقیما به رییس دانشگاه خبر داد و گفت: این سامانه طی شش ماه گذشته ایجاد شده و هرهفته و هر ماه رصد می‌شود.

به گفته او از جمعیت 4 میلیونی دانشجویان ایران، 30 درصد در پیام نور تحصیل می کنند: "براساس رتبه بندی دانشگاه های کشور، دانشگاه پیام نور در رتبه22 قرار داشت و در برنامه پنج ساله در نظر داریم در رتبه 15 جای گیریم. در حال حاضر در برخی از رشته‌ها همانند ادبیات فارسی 100 درصد مطالب محتوا توسط دو دانشگاه پیام نور تولید و چاپ می‌شود و در برخی رشته‌ها 70 تا 40 درصد و در رشته‌هایی همچون حقوق نیز مطالب و محتوای دانشگاه صفر است و در نظر داریم طی یک برنامه پنج ساله در زمینه تدوین و تولید محتوا، تولیدات مربوط به دانشگاه پیام نور باشد."
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
0
آقای ریس دانشگاه پیام نور 8 میلیون تومان از من گرفتید ودر آخر مدرک هم ندادید.دانشگاه پیام نور بنگاه عوام فریبی است وبه دانشجویان هیچگونه خدماتی ارائه نمیدهد از سال 85 تا 87 دانشجو بوده 8 میلیون از من بریدندو خوردند.وای بر شما و آخرت شما
نظرات بینندگان