arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰

حق طلاق برای زنان قانونی می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ماده ای به لایحه حمایت از خانواده افزود شده است که حق طلاق برای زن در صورت ازدواج مجدد مرد منظور شده است.

این هفته قرار است بالاخره لایحه حمایت از خانواده در مجلس بررسی شود . این طرح که از لوایح جنجالی مجلس هشتم محسوب می شود، آخرین مراحل تغییرات را می گذراند و قرار است تا چندماه دیگر به تصویب نهایی برسد.

چندی پیش موسی قربانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعلام کرد که  ازدواج مجدد مرد از لایحه حمایت از خانواده حذف شده است. اما این بار وی از افزوده شدن حق طلاق برای زن و ماده تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی و مرد خارجی به این لایحه خبر می دهد و  می گوید: همچنین درماده۲۲ این لایحه که ثبت نکاح موقت یا انقضای مدت و یا بذل آن در صورت باردار شدن زوجه را الزامی دانسته تغیرات جزیی ایجاد شده است.

قربانی با بی اینکه  دو ماده به لایحه حمایت از خانواده افزوده شده می گوید: در این لایحه حق طلاق برای زن در صورت ازدواج مجدد مرد منظور شده است.  همچنین در صورتی که یک مرد خارجی با یک زن ایرانی ازدواج کند فرزندان ناشی از این ازدواج ایرانی محسوب می شوند و می توانند تابعیت ایرانی و شناسنامه ایرانی داشته باشند.

وی درباره ماده ه ۲۲ لایحه حمایت از خانواده  می افزاید: در این ماده آمده است که ثبت نکاح موقت یا انقضای مدت و یا بذل آن در صورت باردار شدن زوجه الزامی است و انقضای مدت یا بذل آن مانع ثبت واقع نکاح منتفی شده نیست. در سایر موارد، ثبت نکاح موقت با توافق زوجین انجام می‌گیرد. در صورت توافق زوجین برای ثبت ازدواج موقت مراتب در اسناد سجلی آنان درج نمی‌شود مگر این‌که طرفین نسبت به ثبت آن در اسناد مذکور نیز توافق کنند.

پیشنهاد در نظر گرفتن حق طلاق برای زنانی که همسرانشان ازدواج مجدد و موقت کرده اند را سال گذشته معاون حقوقی رییس جمهور فاطمه بداغی مطرح کرده بود و حالا باید دید که این ماده با مخالفت مجلس و شورای نگهبان روبه رو خواهد شد یا خیر .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ترابی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
0
1
این قانون هیچ ربطی به اسلام واقعی ندارد شاید در اعتقادات انحرافی جایی برایش باز کرده اند.
نظرات بینندگان