arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰

آیت​الله مکارم شیرازی: بحران​های جهانی بر اثر ارتکاب گناه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر نوشت:

 مرجع تقلید شیعیان وجود بحران در کشورهای مختلف جهان را در اثر ارتکاب گناه در این کشورها عنوان کرد. 

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) گناه را سرچشمه بلاها دانست و گفت: با نگاهی به دنیای شرق و غرب، متوجه می‌شویم که همه دنیا در بحران است. آمریکایی که ثروتمندترین کشور دنیا بود و کشورهای اروپایی و خاورمیانه الان دچار بحران هستند.

این مرجع تقلید با طرح این سئوال که آیا احتمال نمی‌دهیم که این بحران‌ها در اثر ارتکاب به گناه و معاصی باشد؟، بیان داشت: باید برویم به درگاه خداوند توبه کنیم و خداوند آفات و بلاها را از جوامع دور کند.

تمام تلاش‌های انسان برای جلب منفعت و دفع ضرر است

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خداوند در وجود انسان دو غریزه مهم قرار داده که تمام تلاش‌ها و فعالیت‌های انسان از آن دو نشات می‌گیرد.

وی این دو غریزه را جلب منفعت و دفع ضرر عنوان کرد و گفت: انسان دنبال جلب منفعت مادی و معنوی و دفع ضرر مادی و معنوی است.

این مرجع تقلید ادامه داد: تمام علوم و پیشرفت‌هایی که نصیب انسان شده به واسطه همین دو نیرو است و حتی عبادات و تهذیب نفوس و اطاعات نیز از همین جا سرچشمه می‌گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: تنها در یک صورت است که این دو نیرو وجود ندارد و آن رسیدن انسان به مقام فنا فی الله است.

وی با بیان اینکه مقام فنا فی الله به معنای آنچه که عرفان‌های کاذب می‌گویند نیست، گفت: مخلوق همیشه مخلوق و خالق همواره خالق است.

وی تصریح کرد: انسانی که به مقام فنا فی الله می‌رسد، یعنی خودش را فراموش می‌کند و فقط رضای خدا را می‌بیند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به وجود دو نیروی جاذبه و دافعه در درون وجود انسان گفت: اگر به کل عالم هستی نگاه کنیم، در آنجا هم این دو نیرو وجود دارد. در منظومه شمسی، به واسطه نیروی دافعه و جاذبه، میلیونها سال است که کرات به دور خورسید می‌چرخند. از اینجا می‌فهمیم که چرا پیامبران مبشرین و منظرین بودند.

فعالیت‌های تبلیغی باید متنوع باشد

وی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی حضرت نوح گفت: اگر نوح پیامبر خبردار می‌شد که در میدان عمومی شهر، برای استقبال یا معامله، جمعی وجود دارند از این کرسی و تریبون استفاده می‌کردند و مردم را آشکارا به دین اسلام دعوت می‌کردند.

این مرجع تقلید گفت: آیه 8 سوره نوح این درس را به مسلمانان می‌دهد که تبلیغات اسلام باید متنوع باشد و از همه ابزارها از جمله روزنامه‌ها، صداوسیما، اردوهای زیارتی به خانه خدا و قبور ائمه، اهدای جوایز، آموزش و پرورش و... باید استفاده کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: بعضی‌ها از این ابزارها غافل هستند و خیال می‌کنند که تبلیغات فقط باید در مساجد و حسینیه‌ها باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ميرزا قلمدون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
0
5
پس اين همه گرفتار، مشكلات، كمبودها و بحرانها در جامعه ايراني ناشي از چه مسئله اي ميباشد؟
لطفا اينور قضيه را هم روشن بفرمائيد ، ممنون خواهيم شد.
نظرات بینندگان