arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰

خبری که پیشترتکذیب شده بود/بانکها در میدان های نفتی شریک شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 براساس اظهارات وزیر نفت دولت نهم راهکار اصلی برای برون رفت از وضعیت فعلی و جذب سرمایه لازم در صنعت نفت فاینانس شدن پروژه ها توسط بانک هاست البته نه بدان معنا که بانک ها در پروژه ها سهامدار شوند بلکه تنها مسوولیت تامین منابع مالی را بر عهده بگیرند.


 غلامحسین نوذری با حضور در کافه خبر تاکید کرد: در رابطه با میدان کیش وبعضی از واحدها بانک ها آمدند و شریک شدند البته بعد گفتند که اینگونه نیست ولی عملا این اتفاق افتاد. اما باید تاکید کرد هرجا که بانک به عنوان شریک وارد شود نه به نفع پیمانکار است نه به نفع بانک

به گفته او ، درزمان مدیریت وی بر نفت قرارشد بانک مرکزی یک سپرده گذاری هایی را در بانک ها انجام دهد و ازاین محل بانک های داخلی پروژه ها را فاینانس کنند.این کار درستی بود به جای اینکه پول خودمان را با بهره پایین در بانک های خارجی بگذاریم می توانستیم در بانک های ایرانی بگذاریم و از آن بهره ببریم. با بانک ملت شروع شد اما بعدها سازوکارهایی که تعریف شد اشتباه بود.مثلا اینکه بانکها تلاش داشتند تا وارد عرصه پیمانکاری شوندو به عنوان شریک محسوب شوند. در شرایط موجود این راهکار را مناسب می بینم که باید پیگیری شود. ولی زمان ما با همین تئوری یک مبلغ پول در اختیار نیکو قرارگرفت و از طریق نیکو پروژه ها فاینانس می شد.

نظرات بینندگان