arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰

بازسازی بافت‌های فرسوده مشهد ۵۰ سال زمان می‌خواهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: به‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر مشهد،با روند موجود ۵۰ سال دیگر طول می‌کشد، زیرا شهرداری مشارکت لازم را با مالکان آنها انجام نمی‌دهد.

"جواد کریمی قدوسی"  بیان کرد: طرح‌های ترمیم بافت‌های فرسوده کلان شهری مانند مشهد باید با مشارکت مالکان این بافت‌ها همراه باشد و در غیر این صورت شهرداری‌ شهر مشهد به تنهایی نمی‌تواند بافت‌های فرسوده شهر مشهد را احیا و بازسازی کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم ترمیم بافت‌های فرسوده شهر مشهد از سوی شهرداری این شهر موجب می‌شود که رشد حاشیه‌نشینی در این شهر افزایش یابد.

وی ادامه داد: بافت‌های فرسوده شهر مشهد بیشتر در اطراف حرم مطهر، قسمت مرکزی شهر، شمال شهر، خیابان‌های منتهی به حرم، شرق و غرب و میانه غربی شهر (قلعه آب کوه) پراکنده شده‌اند.

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: ۱۵ سال طرح اصلاح بافت‌های فرسوده شهر مقدس مشهد آغاز شده است، ولی متأسفانه عملیات اجرایی این طرح روند بسیار کندی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار امیدواری کرد که مسئولان شهرداری شهر مشهد می‌توانند با یک برنامه‌ریزی کارآمد و اصولی هر چه سریع‌تر مشکلات بافت‌های فرسوده شهر مشهد را برطرف کند.

مشهد شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است و بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ این شهر با ۲٬۴۱۰٬۸۰۰ نفر جمعیت دومین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران پس از تهران است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
0
1
با وجود نمایندگانی همچون جناب کریمی؛ مردم مشهد برای احقاق حق خود حالاهاـ بیش از 50سال ـ باید منتظر باشن!! حاصل نمایندگی شما در این 4سال چیست؟ تنها کسب عنوان پایتخت معنوی ایران که هر کس آنرا یشنود و به مشهد بیاید و امکانات وفضای این پایتخت را ببیند خنده ای تمسخر امیز بر لب مینشاند! آقایان هنوز برای طرحی که به تصویب رسیده (استفاده از بودجه مستقیم دولت و جدا از بودجه استانی برای بازسازی بافت فرسوده) نتوانسته اند اعتباری که ردیف بودجه آن نیز مشخص شده ؛ٰ کسب کنند!!
نظرات بینندگان