arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

ادغام دانشگاه شهید بهشتی با دانشگاه تهران تکذیب شد

مدیركل دفتر وزارتی بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با رد شایعه ادغام دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی با دانشگاه علوم پزشكی تهران همزمان با تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی،گفت: با این تغییر شایعه هم از میان می رود و این دانشگاه با قوت به كار خود ادامه می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: مدیركل دفتر وزارتی بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با رد شایعه ادغام دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی با دانشگاه علوم پزشكی تهران همزمان با تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی،گفت: با این تغییر شایعه هم از میان می رود و این دانشگاه با قوت به كار خود ادامه می دهد. 

دكتر حسن آقاجانی افزود: ادغام دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با دانشگاه علوم پزشكی تهران به شدت تكذیب می شود و معتقدم كه تغییر ریاست این دانشگاه هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد.

وی افزود: با این تغییرات این شایعات نیز از بین می رود و دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با قوت به كار خود ادامه می دهد و به عنوان بازوی اصلی حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشكی فعالیت می كند.

آقاجانی تغییر در ریاست دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی را در راستای بهتر شدن وضعیت بهداشت و درمان استان تهران برشمرد و گفت: بخش مهمی از مجموعه استان تهران زیر مجموعه حوزه بهداشتی و درمانی این دانشگاه بود و با ساماندهی حوزه های بهداشتی، درمانی، دارویی، خدمات بهتری به مردم ارائه می شود.

وی افزود: از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی مجری طرح اصلاحات در آموزش پزشكی است و سالهاست كه این طرح را اجرا می كند و تغییری در آن حاصل نمی شود.

مدیركل دفتر وزارتی بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خاطرنشان كرد: دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به صورت مستقل كار خود را ادامه می دهد و ادغامی در كار نیست و پیشتاز حوزه فعالیت خود خواهد بود.

وی افزود: رئیس جدید دانشگاه - دكتر حسن ابوالقاسمی دوره عمومی، تخصصی و فوق تخصصی خود را در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گذرانده است و از مدیران كارآمد وزارت بهداشت بوده و از فردا كار خود را در دانشگاه آغاز می كند و با توجه به شناخت خوبی كه گروه های آموزشی از وی دارند با تعامل مثبت آرامش را به این دانشگاه برمی گرداند.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی روز گذشته در حكمی دكتر حسن ابوالقاسمی را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی منصوب كرد. پیش از این دكتر محمدرضا رزاقی رئیس دانشگاه بود.

دكتر حسن ابوالقاسمی متولد سال 1341 و دارای مرتبه دانشیاری است. وی در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیة الله است.

وی متخصص اطفال و فوق تخصص خون و انكولوژی و فلوشیپ هماتولوژی است. وی دوران دكتری عمومی تا فوق تخصص خود را از دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اخذ كرده و دوره فلوشیپ هماتولوژی را از دانشگاه لندن كسب كرده است.

نظرات بینندگان