arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۷۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

دفاع مجری اخراجی تلویزیون از خاتون!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وحید یامین پور مجری حامی دولت كه بدلیل عملكرد افراطی خود ممنوع التصویر شده است در وبلاگ خود از خاتون دفاع  و به همشهری حمله كرد:

دیروز صبح بیدار شده و نشده، پیامكهایی با مضمون های مشابه از سوی سایتهای خبری بدستم رسید در محكوم كردن ویژه نامه ای بنام «خاتون» كه گفته بودند منتسب به جریان انحرافی است. حرفهایی از قول علی اكبر جوانفكر و مهدی كلهر در پیامكها آمده بود كه سكر و خواب آلودگی ماه رمضان را از سرم پراند. بعد تر هم رفقا زنگ زدند و نخوانده از من خواستند كه در رد و نقد آن یادداشت و مقاله بنویسم آنرا خریدم وخواندم...این یك نشریه ضد دینی و ضد اسلامی است كه از نخستین ساعات روز موضوع فحاشی همه قرار میگیرد و هنوز ظهر نشده علیه آن اعلام جرم می شود! شما پاسخ دهید: چگونه یك نشریه 260 صفحه ای هنوز 10 صبح نشده به محور اصلی یك هجمه رسانه ای بدل میشود؟ چند نفر آنرا خوانده اند؟ و چند نفر نهایتا فرصت تحلیل محتوای آنرا داشته اند؟ آیا این هجمه و موضعگیری عادی است؟!

آنچه درباره علی اكبر جوانفكر آمده بود دروغی بیش نبود. مصاحبه كلهر را هم با دقت خواندم. مواضع كلهر درباره تهاجم فرهنگی غرب، تحقیر فرهنگ برهنگی، لزوم اطاعت از قانون حجاب، تاكید بر عمل دقیق به شریعت و رساله های عملیه، حیثیت  لباس ایرانی و اسلامی و حقوق زن سعی شده بنابرفهم دینی بخصوص فهم شهید مطهری ارائه شود. حتی انقلابی تر و دینی تر ازآنچه از كلهر انتظار داشتم. نسبت دادن آن حرفها به كلهر بی انصافی، ظلم و حتی افتراست. در مورد آمدن چادر سیاه تحت تاثیر مجالس شبانه انگلیسی حرفهایی تاریخی زده شده كه اشتباه برانگیز است ولی اصل حجاب و چادر زیر سوال نرفته است.(هرچند بهتر بود با این صراحت گفته نمی شد تا امكان سوءاستفاده فراهم نشود) ولی درمجموع جملات تقطیع شده و منتزع شده متن مصاحبه یك اجحاف تمام عیار است. فهم جملات در كانتكست باید صورت گیرد و نه در یك پیامك چند كلمه ای.(رفقا در این مورد ذهن خوانی كرده اند كه من نمی كنم)

بطور مثال این پیامك نسیم آنلاین را ببینید: «روزنامه ایران در ویژه نامه خود چادر را بدترین نوع پوشش و آنرا حاصل مراسمهای عیاشی شبانه اروپا دانست»!!!

هرگونه ارتباطی با گردانندگان این ویژه نامه و كل موسسه ایران و حتی كل خبرگزاری جمهوری اسلامی و حتی تر كل دولت را انكار میكنم، ضمن اینكه به علت بی اعتمادی و بدبینی به اسفندیار دولت و مجموعه های متصل به او، تاكید من هم بر مراقبت بر رفتارهای فرهنگی و رسانه ای آنهاست، لیكن حتی اگر انتقادی به محتوا داریم -كه داریم- این ملاحظه قطعا زیاده روی در نقد، بی انصافی و جوسازی رسانه ای را توجیه نمی كند.

آنهم در دورانی كه نشریات زرد و ضد حجاب دیگر، براحتی و در حاشیه امن منتشر می شوند. اگر من به ویژه نامه خاتون از صد نمره بیست نمره منفی بدهم، باید نشریات زرد و مروج فرهنگی دم غنیمتی و اباحیگرایانه ای مثل ... را چطور ارزیابی كنم؟

دیروز دقیقا زمانی كه جنجال ها درباره خاتون بالا گرفته بود من همزمان «همشهری جوان» را ورق می زدم. هفته نامه ای برای جدی نگرفتن هیچ چیز! ... چرا هیچكس به این هفته نامه، و به نمونه های دیگری چون چلچراغ و چندین و چند هفته نامه زرد كه در عناوین آنها كلماتی چون زندگی ایده آل، موفق، خانواده، سبز و... دیده می شودو نقش آنها در نهادینه كردن سبك زندگی غیر دینی نمی پردازد؟!

از اینها گذشته یك نشریه حرف و حدیث دار با تیراژ محدود مهمتر و شایسته جنجال است یا سریال های معلوم الحال سیما با رسالت روشن تخریب سبك زندگی دینی و ترویج غربگرایی: ساختمان پزشكان را ملاحظه فرمودید؟! اینرا می دانید كه سرجمع تیراژ كل نشریات كشور از مخاطب یك سریال هم چندین مرتبه كمتر است؟!

حتما دریافتید كه چرا این مطلب را منتشر كردم. نگرانی من از بایت برخورد سیاسی با مقوله فرهنگ است. در كنج و كنار عالم فرهنگ جانواران بسیاری درحال جویدن ریشه های انقلاب و اسلام اند.  دم رفتارهای خصمانه با انقلاب از تیترهای برخی نشریات و تیتراژهای برخی سریال ها و فیلم ها بیرون زده، ما منتظریم ریشه ها را درست ببینیم و زوائد را درست بتراشیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
1
18
تو رو خدا این آقا رو گنده نکنید. حیف انتخاب است که از این آقا خبر می زنه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
11
جالبه همین مجری طرفدار افراطی دولت در مقام قضا به بررسی مسائل پیرامون دولت می پرداخت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
16
2
ولی آدم با سوادی است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
از آکسفورد؟
نظرات بینندگان