arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۲۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۰

احمدي نژاد وعده‌ خود را تكرار كرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس جمهور با بيان اينكه هدف‌گذاري ايجاد 2.5 ميليون شغل در سال 90 با برنامه ريزي و اقدامات كارشناسي انجام شده است، ‌گفت: بر اساس ظرفيت‌هاي مادي، منابع مالي و ظرفيت‌هاي عظيم انساني كه در كشور بزرگ ايران وجود دارد اين هدف قابل تحقق است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد ديروز در چهل و پنجمين جلسه شوراي عالي اشتغال، ايجاد يك ميليون و 600 هزار شغل در سال 89 را نتيجه تلاش همدلانه و هم افزاي مجموعه كارگزاران دولت عنوان كرد و اظهار داشت: هدف‌گذاري دولت در سال 89 ايجاد يك ميليون و 100 هزار فرصت شغلي بود كه با همدلي بوجود آمده در كشور يك ميليون و 600 هزار شغل ايجاد شد.

رئيس جمهور با بيان اينكه ايجاد اشتغال بيش از اينكه به منابع مالي نياز داشته باشد به خلاقيت، ابتكار، نيازسنجي و مديريت منابع احتياج دارد، استانداران را به پيگري مستمر جهت ايجاد اشتغال پايدار فراخواند.

احمدي نژاد فعال كردن تمامي ظرفيت‌هاي ايجاد اشتغال را مورد تاكيد قرار داد و گفت: تمامي مجوزهاي لازم براي تامين بودجه ايجاد اشتغال در قانون بودجه سال 90 وجود دارد كه در كنار آن بايد براي جذب مشاركت مردم نيز برنامه ريزي كرد چرا كه تجربه نشان داده است كه مردم در كارهاي مثبت و عام المنفعه همه توانمندي‌ها و داشته‌هاي خود را به ميدان مي‌آورند و دولت را ياري مي‌كنند.

احمدي نژاد با تاكيد بر اطلاع رساني از خدمات و اقدامات ارائه شده از سوي دولت به مردم گفت: لازم است اخبار و اطلاعات كارهاي انجام شده به مردم معرفي ارائه شود چرا كه مردم از اينكه ببينند در كشور كار انجام شده خوشحال مي‌شوند و اين موضوع اميد و نشاط اجتماعي را افزايش مي‌دهد.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه در 6 سال گذشته اقدمات بسيار بزرگي در كشور انجام شده است، اظهار داشت: هر كدام از كارهايي كه در اين دولت انجام شده از قبيل هسته‌اي شدن كشور، ‌ورود موفق كشور به عرصه فضا و علوم فضايي‌، اجراي موفق اصل 44، اجراي موفق قانون هدفمندكردن يارانه‌ها، اجراي موفق طرح مسكن مهر، پيشرفت‌هاي چشمگير در عرصه نانو و بيوتكنولوژي و اختراعات و دستاوردهاي بي‌شمار ديگر اگر در چند دولت انجام مي‌شد آن دولت‌ها دولت‌هاي موفقي معرفي مي‌شدند اما بعضي‌ها هستند كه چشم ديدن اين موفقيت‌ها را ندارند.
احمدي نژاد افزود: عده‌اي هستند كه به جاي آنكه دولت را درسازندگي كشور ياري كنند در گوشه‌اي نشسته و فقط به دنبال كشف اشكال و نقص هستند و آنقدر سقوط كرده‌اند كه هيچ چيز جز كسب قدرت برايشان مهم نيست و براي اين منظور نيز از هيچ تلاشي براي تخريب دولت كوتاهي نمي‌كنند.
وي خاطر نشان كرد: كارگزاران دولت شبانه روز مشغول خدمتگزاري هستند و مغرضان هر چه هم تلاش كنند تا نتيجه تلاش‌هاي دولت را مخدوش كنند اما پيشرفت‌هايي كه نتايج آنها در زندگي مردم بروز كرده است را نمي‌توانند انكار كنند.
وي با بيان اينكه عده‌اي با انتشار اخبار وهم گونه به دنبال ايجاد ضعف و سستي در مسير خدمتگزاري دولت هستند، خاطرنشان كرد: به همكاران عزيز خود توصيه مي‌كنم اجازه ندهند عده‌اي افراد بيكار در گوشه‌اي نشسته و با انتشار مطالبي بخواهند به فعاليت‌ها و تلاش‌هاي دولت جهت بدهند و بهتر است به جاي توجه به اين مسائل تمام توجهمان را صرف كار و تلاش كنيم.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح راهكارهايي براي تسهيل پروسه ايجاد اشتغال در كشور پرداخت و با تاكيد بر لزوم اصلاح ذهنيت‌هاي غلط گذشته و تمركز تمام توجه مسئولان به سرمايه‌گذاري در موضوع ايجاد اشتغال، اظهار داشت: بايد مديريت منابع در ايجاد اشتغال را جدي گرفت و با ارزيابي نيازها و توانمندي‌هاي هر استان ايجاد اشتغال متناسب را دنبال كرد.

احمدي نژاد بحران اقتصادي حاكم بر دنيا را حاصل عملكرد غلط كساني دانست كه ادعاي مديريت جهان را دارند و اظهار داشت: با وجود همه فشارهايي كه روي كشورمان وجود داشت ضريب جيني كه بايد در پايان برنامه چهارم به 35 صدم درصد مي‌رسيد در حال حاضر به حدود 35.8 صدم درصد رسيده و تا پايان سال به زير 35 درصد خواهد رسيد كه اين به معناي عدالت و ايجاد بستر شكوفايي براي همه استعدادهايي است كه تا پيش از اين فرصت شكوفايي نداشتند.

در اين جلسه همچنين نتيجه بررسي نهايي نظام بانكي كشور براي پشتيباني و توسعه اشتغال در سال 90 از سوي بانك مركزي ارائه شد.

ارائه گزارش خلاصه عملكرد شوراي عالي اشتغال و ميزان اشتغال ايجاد شده در سال 90 و نيز گزارش جدول تركيب منابع مورد نياز سرمايه‌گذاري اسناد پشتيبان برنامه پنجم بر اساس هدف ايجاد اشتغال 2.5 ميليون فرصت شغلي در سال جاري از سوي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور نيز از ديگر بخش‌هاي اين جلسه بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
1
ای ول. فکر کنم تا پایان دوره دهم ما برترین کشور جهان از نظر تکنولوژی و رفاه و دانش باشیم!!!!!!!!!!
احتمالاً آمریکا و اروپا هم به ما حسودیشون بشه !!!!
ان شاء الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
1
البته تعریف شغل را از نظر ایشان باید بدانید.
من نمونه بگویم خدمتتون

مثلا" به یک جوانی که حصیربافی در کرمان میکند 3 میلیون وام داده اند و آن را ایجاد شغل نامیده اند.

اگه منظور رییس جکهور این مدل شغلهاست
بله میسر است.

اما اگر منظور ایشان مشاغل صنعتی است باید گفت کل مشاغل صنعتی سال 89 که جدید ایجاد شده اند فقط 55 هزار نفر بوده است. البته منظور جابه جایی شغلی نیست بلکه صنایعی که با توسعه نفر گرفته اند و یا کلا" کارخانه و یا کارگاه جدید بوده است.
البته در همین مدت دو سه برابر صنایع تعدیل نیرو و اخراج داشته اند.
هيچ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
0
يه پايگاه خبري خوب اينهمه خبر تكراري نميذاره تو مطالبش .. اين خبر رو فكر كنم هزار بار در سالهاي اخير شنيدم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
0
ايران مملكتي است كه صفرهاي قبل از عدد و بعد از با هم فرقي ندارن!!!!!
نظرات بینندگان