arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۰

معاون مشایی: این نوع برخوردها به نفع جمهوری اسلامی نیست

محمدجعفر بهداد معاون سياسي رئيس دفتر رئيس جمهور، در واكنش به منتقدان ويژه‌نامه «خاتون» اظهار داشت: مطالب ويژه‌نامه روزنامه ايران، توهين يا زيرسؤال بردن حجاب يا حجاب چادر نبود و آنطور كه من متوجه شدم، محور بحث‌ رنگ پوشش و رنگ تيره حجاب چادر بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدجعفر بهداد معاون سياسي رئيس دفتر رئيس جمهور، در واكنش به منتقدان ويژه‌نامه «خاتون» اظهار داشت: مطالب ويژه‌نامه روزنامه ايران، توهين يا زيرسؤال بردن حجاب يا حجاب چادر نبود و آنطور كه من متوجه شدم، محور بحث‌ رنگ پوشش و رنگ تيره حجاب چادر بود.

* كسي در «خاتون» متعرض اصل حجاب نشده است

به گزارش انتخاب، وي افزود: در اين ويژه‌نامه آقاي كلهر فراتر از موضوع حجاب خانم‌ها، حتي درباره رنگ تيره پوشش صحبت كرد، ولي ظاهرا از سخنان وي اينگونه برداشت شد كه كسي در ويژه‌نامه «خاتون» نسبت به اصل حجاب اسلامي يا چادر بحث دارد.

* برخورد نرم‌افزاري به جاي برخورد تكفيري

معاون سياسي دفتر رئيس جمهور در ادامه به طرح سؤالي پرداخت و پرسيد: فرض كنيم كه در كشور ما كسي درباره حجاب نظر خاصي دارد و مثلا مي گويد كه اصل حجاب را قبول ندارم؛ بايد با او چه برخوردي شود؟

بهداد همچنين پرسيد: تصور كنيد اگر رهبر معظم انقلاب با فردي مواجه شوند كه مي گويد با اسلامي كه در اين كشور هست و يا توسط عده‌اي ارائه مي‌شود كه "حجاب " هم در ذيل آن قرار دارد مخالفم، چگونه با وي برخورد خواهند كرد؟

وي در ادامه، خود به اين سؤالات پاسخ مي دهد و مي گويد كه "برخورد با چنين افرادي بايد نرم‌افزاري باشد و نيازي به جنجال و تكفير نيست ".

* تصوير زشت از اسلام ارائه ندهيم

معاون سياسي رئيس دفتر رئيس جمهور گفت: در كشوري كه آزادي افراد بر اساس قانون اساسي به رسميت شناخته مي شود و در همين قانون نيز تصريح شده آزادي از استقلال و تماميت ارضي قابل تفكيك نيست، محدوده آزادي بيان و آزادي قلم كه ذيل آزادي‌هاي مشروع است، بايد مشخص شده و به رسميت شناخته شود.

بهداد افزود: اگر به كسي مثلا در اين كشور بدون آنكه فحاشي و هتاكي كند، اظهار نظر كرده و با نگاه منفي به اصول بپردازد و بگويد من اين مدل تفكر و روش را نمي پذيرم و مورد پسند من نيست، هجوم ببريم و يا او را نفي يا تكفير كنيم، حتما تصوير بسيار زشتي از اسلام و انقلاب اسلامي ارائه مي دهيم.

* نحوه برخورد شهيد مطهري با لائيك‌ها و كمونيست‌ها

وي با تاكيد بر لزوم مباحثه با كساني كه داراي عقايد متفاوت هستند، به ذكر نمونه‌اي از برخورد متفكران با صاحبان تفكر غير اسلامي پرداخت و يادآور شد: شهيد مطهري در مواجهه با لائيك‌ها و كمونيست‌ها بسيار اصولي و منطقي برخورد مي كرد و اگر آن موقع برخوردي از جنس اين نوع برخوردهايي كه امروز رايج شده و اسمش را هم اصولگرايي و انقلابي گري مي‌گذاريم، انجام مي داد، انقلاب اسلامي آنگونه كه امروز تثبيت شده، تثبيت نمي‌شد.

بهداد با تاكيد بر اينكه خفقان موجب بروز هرج و مرج مي شود، خاطرنشان كرد: اين چه وضعيتي است كه تا كسي حرفي زد، ولو اگر اشتباه كرد يا من و شما آن را نپسنديديم و خلاف اصول دانستيم، هجوم پر حجمي را آغاز كنيم تا نوعي خفقان در كشور ايجاد شود؛ اين نوع كارها از نظر ما حتما به نفع جمهوري اسلامي نيست.

* با كلمات بازي نكنيم؛ اصلاح‌طلبان هم شايد حرف خوب زده باشند

معاون سياسي رئيس دفتر رئيس جمهور در پاسخ به خبرنگار فارس كه اظهار داشت "برخي معتقدند كه اين كارها از جنس همان اقدامات اصلاح‌طلبان است "، اظهار داشت: اين بازي با كلمات است؛ به نظرم شما بايد مشخصا راجع به موضوعات صحبت كنيد.

وي افزود: يك كسي شايد يك چيزي بگويد؛ شايد اصلاح‌طلبان هم در اين كشور حرف‌هاي خوبي زده باشند اما الان داريم درباره موضوع روز كه برگرفته از مطلب منتشره در ويژه‌نامه هست، صحبت مي كنيم و به ميان آوردن عناويني چون اصلاح‌طلب يا اصولگرا و محافظه‌كار، فقط موجب افزايش التهاب است و تنها براي انگ‌زدن خوب است.

* تصوير اين روزها تصوير يك قوم بي منطق است

بهداد اضافه كرد: اينكه تا كسي حرفي زد، سريع بگوييد او اصلاح‌طلب است و به او انگ بزنيد، براي اينست كه خود را خلاص كنيد، اما اگر تمرين كنيم كه هم ديگران را تحمل كنيم؛ نه به معناي پذيرش حرف خلاف بلكه به اين معنا كه در حرف آنها تامل كنيم و بعد از آن، بسيار آرام و منطقي پاسخ دهيم، كار درست را انجام داده‌ايم.

وي خاطرنشان كرد: متاسفانه تصويري كه اين روزها ارائه مي شود، تصوير يك قوم بي منطقي است كه فقط بلد است نفي و تكفير كند و براي كوبيدن شخصي كه نظري دارد، يارگيري كند و اين تصوير خوبي نيست.

* سخنان جديدالانتشار مشايي براي 4 ماه پيش است

معاون سياسي اسفنديار رحيم‌مشايي در بخش پاياني گفت‌‌وگوي خود با فارس درباره انتشار سخنان جديد رئيس دفتر رئيس جمهور پس از 90 روز سكوت و نظر برخي درباره كاركرد انتخاباتي اين اقدام و گام اول او براي ورود به اين عرصه، گفت: اين سخنراني براي حداقل سه يا چهار ماه قبل است و رابطي به موضوع انتخابات ندارد.

بهداد افزود: اين جرياني كه التهاب‌آفريني‌هاي ماه‌هاي اخير را با هدف‌گذاري انتخاباتي طراحي و مديريت كرد، از اينكه در دولت آرامش وجود دارد و آنها را خلع سلاح كرده، بسيار نگران و نااميدند و به همين دليل گشتند و مطالبي را مربوط به گذشته پيدا و منتشر كردند تا با محور انتشار اين مطلب التهاب جديدي را به وجود آورند.

* ارتباط برخورد اخير برخي افراد با احمدي‌نژاد با مقوله انتخابات

معاون سياسي رئيس دفتر رئيس جمهور در عين حال تاكيد كرد كه "البته همواره و مثل هميشه اين موضوع هم به نفع التهاب‌آفرينان تمام نمي شود؛ چون مخاطبان وقتي مطلب منتشره را مي خوانند، درباره آن قضاوت مي كنند و نيازي نيست آنها هجوم آورند و تحليل خود را به مخاطبان تحميل كنند ".

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، بهداد در پايان تصريح كرد: طرح اين موضوعات ربطي به آقاي مشايي و انتخابات ندارد و اتفاقا هر چه برخي افراد طي چهار ماه گذشته بر سر رئيس جمهور آوردند، به انتخابات ربط دارد.

نظرات بینندگان