arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۰

گوگل موتورولا را خريد

گوگل اعلام كرد كه شركت موتورولا موبايليتي كه يكي از سازندگان مطرح تلفن همراه است را به قيمت 12.5 ميليارد دلار خريداري كرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گوگل اعلام كرد كه شركت موتورولا موبايليتي كه يكي از سازندگان مطرح تلفن همراه است را به قيمت 12.5 ميليارد دلار خريداري كرده است.

به گزارش ايسنا خريد شركت موتورولا موبايليتي، گوگل را قادر مي‌سازد تا اكوسيستم اندرويد خود را تقويت كند و جايگاه خود را در بازار رقابتي دستگاههاي همراه ارتقاء بخشد.

گوگل اعلام كرد اين خريد بر روي روند ساخت سيستم عامل اندرويد تاثير نخواهد گذاشت. مديران اين شركت همچنين اظهار داشتند، گوگل شركت موتورولا موبايليتي را به عنوان يك بيزينس جداگانه اداره خواهد كرد.

گوگل اميدوار است تا اوايل سال 2012 روند واگذاري موتورولا موبايليتي به اتمام رسد، زيرا اين معامله به تصويب هيئت مديره دوكمپاني رسيده است.

شركت موتورولا در دي ماه سال 89 به‌طور رسمي به دو شركت مجزا تقسيم شد. موتورولا اعلام كرد كه اين شركت به دو شركت جداگانه تقسيم شده كه يكي از اين شركت‌ها كه موتورولا موبايليتي نام دارد، به توليد تلفن همراه مي‌پردازند و شركت ديگر با نام موتورولا سولوشن، به توليد تجهيزات براي آژانس‌هاي دولتي مانند راديوهاي پليس و اسكنرهاي باركد مي‌پردازد.

موتورولا در دهه 1930 توليد راديوهاي خودرو را آغاز كرد و در دهه 1940 خط توليد تلويزيون خود را به راه انداخت و در دهه 1980 به يكي از توليدكنندگان تلفن همراه تبديل شد.
نظرات بینندگان