arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۰

همراهي خودروساز محبوب دنيا با نوجوان 14 ساله؛ ساخت پيشرفته ترين دست مصنوعي جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
توليدکننده مشهور خودروهاي مسابقه و سواري پس از دريافت نامه اي از يک نوجوان 14 ساله، هزينه ساخت يکي از پيشرفته ترين دستهاي مصنوعي جهان را تأمين کرد.

«ماتيو جيمز» 14 ساله - که يکي از طرفداران رقابت هاي فرمول يک است- از يکي از بزرگترين خودروسازان جهان درخواست کرد تا براي ساخت و خريد «دست بيونيکي» به او کمک کنند.

ماتيو که بدون دست چپ متولد شده با نوشتن نامه اي به «راس براون»، رييس تيم «پتروناس GP مرسدس» درخواست کرد 35 هزار پوند براي خريداري يک بازوي مصنوعي به او پرداخت کنند و وي در مقابل به شرکت مرسدس اجازه خواهد داد تا نشان تجاري خود را بر روي دست مصنوعي حک کند.

مرسدس تحت تأثير نبوغ و نامه تکان دهنده ماتيو با تأمين هزينه ساخت اين دست موافقت کرد و با همکاري متخصصان شرکت « Touch Bionics » دست مصنوعي LIMB - i را با به کارگيري پيشرفته ترين فناوري هاي موجود طراحي و توليد شد.

اين دست به اندازه اي قدرتمند است که ماتيو با آن مي تواند 88 کيلوگرم بار را حمل کند و به اندازه اي انعطاف پذير است که مي تواند يک خودکار را براحتي در دست گرفته و با آن بنويسد يا نقاشي کند، بند کفش هايش را ببندد و يا توپ بيسبال را بگيرد.

شرکت Touch Bionics با همکاري مرسدس، تأمين 25 هزار پوند از هزينه ساخت اين دست و آموزش نحوه استفاده از آن را بر عهده گرفت. از سويي، مرسدس به ماتيو کمک مي کند 10 هزار پوند باقي مانده از هزينه ساخت اين دست را از محل کمک هاي مالي طرفداران مرسدس و رقابت هاي فرمول يک تأمين کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
0
0
آفرين به هر دو طرف
واقعا كاره قشنگيه
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
0
0
آيادرايران اينجنين شرکتهاي خيري يافت مي شود؟ازآنان يادي بکنيد
نظرات بینندگان