arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۶

اسرائیل هیوم مدعی شد؛ ترکیه به دنبال انتقال ۵۰۰ هزار فلسطینی به مسجد الاقصی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه اسرائیل هیوم نوشت: ترکیه با انتقال نیم میلیون فلسطینی به مسجدالاقصی قصد دارد با تهاجم صهیونیست‌ها و یهودی‌سازی آن مقابله کند.

به گزارش انتخاب، نشریه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» ادعا کرد یک سازمان ترکیه‌ای فعال در فلسطین اشغالی نیم میلیون عرب فلسطینی را به «مسجد الاقصی» می‌فرستد تا آن را «در برابر هجوم اسرائیلی‌ها و اشغالگری» حفاظت کند.

این نشریه مدعی شد بنیاد «میراسیمیز» که بخشی از هزینه‌هایش را دولت ترکیه تامین می‌کند، مبلغ 3.25 میلیون دلار را برای خرید 11 دستگاه اتوبوس، اجاره کردن هفتگی ده‌ها دستگاه دیگر و انتقال خیل عظیمی از فلسطینیان به شهر قدس خرج می‌کند.

بنا بر این گزارش، این فرآیند احتمالا چند ماه ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، هدف نهاد مذکور از منتقل کردن 500 هزار عرب به مسجد الاقصی، «ساقط کردن اشغالگری و محاصره، محافظت در برابر حملات اسرائیلی‌ها و تهدیدات برای تخریب این مکان» می‌باشد.

اسرائیل هیوم همچنین ادعا کرد میراسیمز با هزینه کردن 2.12 میلیون دلار، مدارس عربی متعددی را برای ترویج این تفکر و همچنین تامین آب و غذای فلسطینیان منتقل شده به مسجد الاقصی اداره می‌کند.

این نهاد که 10 سال پیش در فلسطین اشغالی تاسیس شده، معتقد است رژیم صیهونیستی تلاش می‌کند مسجد الاقصی را به مکانی فقط برای یهودیان و مسیحیان تبدیل کرده و با نابود کردن آن، بزرگترین کنیسه دنیا را زیر مجموعه مسجدالاقصی تاسیس کند.

اسرائیل هیوم در حالی مدعی این گزارش است که از تابستان سال 2016 ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از ماه‌ها مذاکره – دریافت مبلغی غرامت توسط آنکارا – روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند.

ترکیه از سال 2010 و در پی حمله نظامیان اسرائیل به کشتی ماوی مرمره حامل کمک‌های انسانی به غزه و کشته شدن 10 فعال ترک، روابطش با رژیم صهیونیستی را قطع کرده بود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان