arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۰

انتقاد وزیر ارشاد از برخي سايت‌هاي خبري

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با انتقاد از برخي سايت‌هاي خبري به خاطر نقد، قضاوت و بيان ناقص و مغرضانه برخي مطالب، گفت: اينگونه حرکت‌ها که با هدف تشويش اذهان عمومي انجام مي‌شود، علاوه بر ضربه زدن به فضاي کشور باعث خوشحالي و سوءاستفاده دشمنان خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با انتقاد از برخي سايت‌هاي خبري به خاطر نقد، قضاوت و بيان ناقص و مغرضانه برخي مطالب، گفت: اينگونه حرکت‌ها که با هدف تشويش اذهان عمومي انجام مي‌شود، علاوه بر ضربه زدن به فضاي کشور باعث خوشحالي و سوءاستفاده دشمنان خواهد شد.

به گزارش ايسنا، سيدمحمد حسيني در ضيافت افطار در جمع مديران عامل خبرگزاري‌ها و مديران مسوول نشريات و جمعي از اهالي رسانه، اظهار كرد: رعايت انصاف در بيان و انعکاس نقدها و انتقادات به دور از حب و بغض‌ها، بسيار تاثيرگذارتر است و باعث پيشرفت روند امور و کارها خواهد شد.

وي با ابراز تاسف از اينکه برخي نديده و نخوانده درباره مطلب يا چيزي قضاوت و ارزيابي مي‌کنند، اظهار كرد: فضايي که در کشور در حال شکل گرفتن است، کار را دشوار مي‌کند، بطوري که با اينگونه رفتارها و حرکت‌ها ديگر سنگ روي سنگ بند نخواهد شد.

حسيني گفت: اگر انسان مي‌خواهد حرفي را نقد و يا عليه کسي صحبت کند، ابتدا بايد کاملا مطالب را نقل و بيان کرده و سپس آن را نقد کند.

وي ادامه داد: استاد شهيد مرتضي مطهري حتي زماني که مي‌خواست آراي مارکسيست‌ها را نقد کند، ابتدا تمامي حرف‌هاي آنان را کامل بيان و سپس با دلايل منطقي آن‌ها را رد مي‌کرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاکيد کرد: ما در داخل کشور با هم دشمني نداريم البته ممکن است اختلاف سليقه فکري و سياسي داشته باشيم، اما درنهايت همه با هم دوست و همراه بوده و در يک جبهه مشترک عليه دشمنان قرار داريم.

وي ادامه داد: بايد در برابر دشمنان متحد باشيم و نيازي نيست در داخل کشور خصومت و عنادي براي خودمان ايجاد کنيم.

حسيني به بحث پرهيز از قبيله‌گرايي که رهبر فرزانه انقلاب اخيرا بر آن تاکيد فرمودند اشاره کرد و گفت: بايد انصاف را رعايت کرد، اينطور نباشد کساني که با ما هستند، هرچه گفتند و بيان داشتند تاييد کنيم و برعکس کساني که با ما نيستند ولو اينکه حرف خوب زده و يا اقدام مثبتي هم انجام داده باشند، ناديده بگيريم، آ‌ن‌ها را نفي کرده و بطور کل رد کنيم.

وزير ارشاد در ادامه به فلسفه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: انشالله بتوانيم در اين ماه پر فيض و برکت و رحمت تقوا را پيشه کنيم چرا که يکي از مصاديق بارز تقوا بحث عدالت است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه کرد: اگر عدالت پيشه کنيم به تقوا و پارسايي نزديک‌تر بوده و در نتيجه از مقربين درگاه الهي خواهيم بود.

او با بيان اينکه امسال، سال مهمي پيش رو داريم که مسايل متعددي از جمله انتخابات در آن رقم خواهد خورد، ابراز اميدواري کرد با همراهي، همدلي، همفکري همگان دست در دست هم شرايط بهتر و مطلوب‌تري را در کشور فراهم کرده و بتوانيم در پيشبرد اهداف والا و بلند انقلاب اسلامي و صيانت از آرمان‌هاي بنيانگذار آن، حضرت امام خميني (ره) و همچنين پيشبرد رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب موفق باشيم.

در اين مراسم برخي از مديران عامل خبرگزاري‌ها و مطبوعات به نمايندگي از سايرين به بيان مسائل پرداختند.
نظرات بینندگان