arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۰

ابطحی: احمدی نژاد با مدد خواستن از جمكران و چاه ان و دیدن هاله نور رئیس جمهور شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدعلی ابطحی در وبلاگش نوشته است:

انتشار خاتون نامه از سوی روزنامه ایران وابسته به دولت با نگاه متسامح به مسئله حجاب، آخرین حلقه از تغییر رفتارهای اطرافیان آقای رئیس جمهور است.منصفانه ترین نگاه به رفتارهای دولتی ها در طرح گاه گاه اندیشه های متسامح در سیاست خارجی و داخلی این است كه در نزدیكی انتخابات، علاقمندند علاوه بر هواداران سابق، مخاطبان جدیدی را جذب نمایند. این در حالی است كه مخاطبان جدید، از آغاز، آزادیهای شخصی و سیاسی و اجتماعی خود را با سیاستهای دولت در تناقض می دیدیند. 

این ایده اگر قابل اجرا باشد برای یك سیاستمدار كار به جا و مناسبی است كه بخواهد هوادارانش را افزایش دهد. با اینكه در مثل مناقشه نیست اما در ضرب المثل های فارسی داریم : كلاغی كه تمرین كرد تا مثل كبك راه برود، راه رفتن خودش هم یادش رفت. بعضی شعارهای دولتمردان فعلی دقیقا تمرین راه رفتن كبكی است كه نه تنها مخاطبان جدیدی را به آنها اضافه نمیكند بلكه راه رفتن خود را هم فراموش و مخاطبان قدیم را هم پراكنده میكنند. در حوزه های سیاسی و اجتماعی كه با شعور یك ملت درگیر است، وقتی ملتی راه و اندیشه ای را از یك مجموعه سیاسی و حكومتی می پذیرد كه آن اندیشه در سیر زمان و با پیشینه فكری و تاریخی آنان همخوانی داشته باشد. 

دولت فعلی و شخص آقای احمدی نژاد وقتی با تكیه به شعارهای ضد اصلاح طلبی، مخالفت با تسامح و تساهل، پایبندی به فقهی ترین قرائت دینی، كمك گرفتن از مداحان و مدد خواستن از جمكران و چاه ان و دیدن هاله نور و با حمایت تابلودار  تمام رهبران و چهره های ضد اصلاح طلبی و تسامح خواهی به كرسی ریاست جمهوری رسیده است، روزی كه اطرافیان ایشان تصمیم بگیرند كه چهره دیگری برای این دولت درست كنند، نه تابلوی جدیدی بر سر این دولت نصب خواهد شد  وهم تابلوی قدیم به زمین خواهد افتاد. چنانچه هم اكنون شاهد آن هستیم. طرح مكتب ایرانی و اهمیت دادن به نمادهای ایرانی ، داشتن مشاور رئیس جمهور با ملیت آمریكائی، دعوت زنان به استادیوم های ورزشی، حمایت از مردم اسرائیل، تظاهر به آزاد بودن جوانها و فاصله گرفتن از اتفاقات پس از انتخابات 88 و در نهایت انتشار خاتون نامه با هدف تسامح در امر حجاب، بی شك مخاطبانی را جلب خواهد كزد.

اما اینها مخاطبان دولت نهم و دهم نیستند. پیشینه و سابقه به قدرت رسیدن آنها و تصوری كه مردم از مكتب آنها دارند این است كه اطرافیان رئیس جمهور مثلا وقتی شعارایران برای ایرانیان دوران اصلاحات را تكرار میكنند، برای تحمیق آنان است و جذب این شعارها نمیشوند. تنها فایده ای كه دارد این است كه مخاطبان اصلی دولت كه تصورشان بر این بوده كه خصیصه بارز این دولت مخالفت با تسامح و تساهل است، پیوندهای خودشان را با این دولت قطع شده می بینند. واقعیت این است كه هیچ شعاری خارج از بسته فكری هیچ جمعیتی مورد پذیرش مخاطبان اجتماعی قرار نمیگیرد.

همچنانكه اگر امروز آقای خاتمی و یا هریك از ما، مردم را به شفا گرفتن از چاه جمكران و یا مخالفت با تسامح و تساهل دعوت كنیم، مورد پذیرش جامعه قرار نمیگیرد. انتشار خاتون نامه روزنامه ایران هواداردولت، از سوی مردم طرفدار آن بحث ها، فریبكاری و از سوی مردم مخالف این نگاه، خیانت تلقی میشود. كبك اگر كبك بماند و كلاغ اگر كلاغی راه رود، مقبول است. هم كبك و هم كلاغ بودن معادله زیان آوری است . جریان دولتی برای انتخابات با این شعارهای بی پیشینه نه میتواند كلاغ بماند و نه میتواند كبك وار راه برود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
4
8
و ما همچنان می خندیم..........
نظرات بینندگان