arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۰

طنز/اگر رحيم مشايي فرار مغزها كند

عليرضا سليمي، نماينده مجلس، نشست روي كاناپه و گفت: «آمار ها نشان مي دهد سالانه رقمي بالغ بر ؟ميليارد دلار سرمايه انساني از ايران خارج مي شود.» و تاكيد كرد: «آمار ها نگران كننده است و دولت بايد نيازهاي حياتي نخبگان را تامين كند تا مهاجرت ها متوقف شود.» ما هم با اين نماينده مجلس موافق هستيم و معتقديم فرار مغزها بايد متوقف شود. اما چطوري؟اين طوري:
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پوريا عالمي در اعتماد نوشت: عليرضا سليمي، نماينده مجلس، نشست روي كاناپه و گفت: «آمار ها نشان مي دهد سالانه رقمي بالغ بر ؟ميليارد دلار سرمايه انساني از ايران خارج مي شود.» و تاكيد كرد: «آمار ها نگران كننده است و دولت بايد نيازهاي حياتي نخبگان را تامين كند تا مهاجرت ها متوقف شود.» ما هم با اين نماينده مجلس موافق هستيم و معتقديم فرار مغزها بايد متوقف شود. اما چطوري؟اين طوري:
    
    آيا هيات دولت و حواشي، جزو مغزهاي مملكت محسوب مي شوند؟ اگر بله، اين چه مغزي است كه باعث فرار مغزهاي ديگر مي شود؟ آيا اين مغزها در مملكت حيف نمي شوند؟ بهتر نيست لابه لاي فرار مغزها، هر دفعه يكي دوتا از اعضاي دولت را هم صادر كنيم؟ مثلا:
    
    مثال اول: رحيم مشايي را به عنوان صادرات غيرنفتي، بفرستيم تبت، منتها چون كاري جز رييس دفتري و سخنراني بلد نيست، مجبوريم لابي كنيم و دالايي لاما را در لاتاري برنده اعلام كنيم تا برود امريكا. بعد رحيم مشايي را به عنوان دالايي لاما به جهان معرفي مي كنيم و بعد همه مردم جهان شاد مي شوند.
    
    آيا مي دانستيد كه «فرار مغزهاي ايران» مهم ترين صادرات غيرنفتي چند سال اخير بوده است؟
    
    حالاكه تنها مغزهايي كه در مملكت مانده اند در هيات دولت مشغول شخم زدن سه باره مملكت هستند، پيشنهاد مي كنيم اول از همه اين مغزها از مملكت صادر شوند و شخم زدن را بي خيال شوند، تا چند نفر كه به جاي شخم زدن، بذر هم مي كارند مشغول كار شوند. (البته ما كتمان نمي كنيم كه براي بذر كاشتن، مثل شخم زدن نياز به مغزها و كارشناسان و كارشناسان ارشد نيست. باغبان ها، كشاورزها، صنعتكاران، فرهنگيان، هنرمندان، روزنامه نگاران و ديگر آدم هاي عادي مي توانند اين كار را بكنند. براي همين حالاكه مملكت سه بار شخم خورده و نياز به آدم متخصص ندارد از هيات دولت تشكر و آنها را صادر مي كنيم) .
    
    البته نبايد از انصاف گذشت كه در اين سال ها درست كه فرار مغزها زياد بوده، اما در عوض از آن طرف از عراق مقدار قابل توجي گرد و غبار به كشور ما پناهنده شدند (كه اين موفقيت عظيمي است).
    
    همچنين در مقابل فرار مغزها از كشور، واردات 54 هزار دسته بيل از اندونزي از ديگر دستاوردهاي شكوهمندي است كه بي انصافي و نامردي است آن را ناديده بگيريم.
    
    يك راهكار اساسي هم وجود دارد كه دولت در اين سال ها ثابت كرده همه مشكلات جوانان را حل مي كند. كدام راه؟ ازدواج. بله. دولت براي ازدواج مغزها تسهيلاتي (مثل وام يك ميليون توماني) در نظر بگيرد تا نخبگان و مغزها هم مثل باقي جوانان ازدواج كنند و تا مدتي سرشان گرم شود.
    
    
    
    نسخه
    حالاكه در طرحي ضربتي از آب بازي جلوگيري شده و آب پاش ها در پارك، دستگير شده اند و در تلويزيون اعتراف هم كرده اند، نسخه ما اين است كه در يك اقدام ضربتي با جواناني كه از مغزشان استفاده مي كنند نيز برخورد شود. يعني هر جواني را كه مغزش كار مي كرد از كار بيندازيم تا برود بدو بدو ازدواج كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
0
3
ایشون مرگ مغزی هستن نه فرار مغزها!
k-1 منتظر جواب دندان شکنت هستیم
بدو بیا
نظرات بینندگان